شناسهٔ خبر: 29892336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روستاییان و کارگران روزمزد اردبیلی زیر خط فقر قرار دارند

R41374/P1336/S6,49/CT11

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل گفت: روستاییان و کارگران روزمزد اردبیلی زیر خط فقر قرار دارند و طبق آمار به دست آمده مناطق حاشیه‌نشین در اردبیل درآمد پایین‌تری از خط فقر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم مظفری بعد از ظهر امروز در جلسه خدمات سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار داشت: روستاییان و کارگران روزمزد اردبیلی زیر خط فقر قرار دارند و طبق آمار به دست آمده مناطق حاشیه‌نشین در اردبیل درآمد پایین‌تری از خط فقر دارند که تلاش بر این است سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان توسعه یابد.

وی بیان کرد: چند درصد جمعیت استان زیرخط فقر قرار دارند و بر اساس رقم خط فقر اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس عموما کارمندان دولتی و کارگران شرکت‌های رسمی این استان، در بالای خط فقر قرار دارند و این مسئله نسبی است و برای اعلام آمار دقیق باید درآمد تمام افراد استان استخراخ شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل با بیان این که کسانی که درآمدشان کمتر از یک میلیون و  هزار تومان است زیر خط فقر قرار دارند گفت: با توجه به این که حقوق کارمندان دولتی و کارگران شرکت‌های رسمی بیشتر از این میزان است که در بالای خط فقر قرار دارند و با توجه به این آمار در حقیقت روند سرمایه‌گذاری استان قابل قبول است.

مظفری تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان، استان اردبیل در قیاس با سایر استان ها اقتصاد رو به رشد و مناسب‌تری دارد باید به توسعه سرمایه‌گذاری در استان اهمیت ویژه‌ای داده شود تا بتوانیم توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری و صنایع را به سطح قابل قبول برسانیم.

وی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی از نوع  کشاورزی، صنعت و گردشگری اشباع شده که باید سرمایه‌گذاری‌ها را با تدوین برنامه‌های مناسب پیش ببریم تا خروجی‌های مورد انتظار را به دست آوریم و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما