شناسهٔ خبر: 29890789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بحران استانداری ایلام:

سند کاهش بلایای طبیعی در ایلام تدوین شده است

ایلام - مدیرکل بحران استانداری ایلام از تدوین سند راهبردی کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمیان روز دوشنبه در کارگاه آموزشی رسانه ای آشنایی خبرنگاران با بحران و مدیریت آن اظهار داشت: این سند بر اساس نمودارها و منحنی های مرتبط با حوادث طبیعی رخ داده و میزان خسارات وارده به استان تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: استان ایلام بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از نظر بروز حوادث طبیعی جزو مناطق خطرخیز کشور به شمار می رود.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به برنامه های این ستاد هنگام بروز حوادث طبیعی یادآور شد: مخاطرات زیست محیطی یکی از کارگروه های اصلی و مهم مدیریت بحران است که اداره کل حفاظت محیط زیست مسئولیت آنرا بر عهده دارد.

کریمیان تاکید کرد: این اداره کل بر اساس استانداردهای زیست محیطی آلودگی هوا را پایش و اعلام کرده و در صورت بروز تهدید ستاد نسبت به تاخیر و یا تعطیلی مدارس و ادارات اقدام می کند.

وی ادامه داد: نقش اصحاب رسانه در هنگام بروز حوادث طبیعی بسیار خطیر و چشمگیر است تا با انعکاس اخبار صحیح و موثق ضمن ایجاد آرامش روانی برای مردم از التهاب آفرینی جلوگیری کنند.

کریمیان تاکید کرد: مدیریت بحران استانداری مسئول هماهنگی با دستگاه های عضو کارگروه های 14 گانه است و استاندار نیز به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مسئولیت تعطیلی ادارات و مدارس در زمان بحران را بر عهده دارد و مدیریت بحران اجازه و اختیار اعلام تعطیلی مدارس و ادارات را ندارد.

نظر شما