شناسهٔ خبر: 29888666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سی ان ان فایل صوتی قتل خاشقچی را فاش کرد

آخرین کلمات و صدای خرد شدن استخوان‌های خاشقچی

خبرگزاری «سی ان ان» متن فایل صوتی قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را منتشر کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، «نمی توانم نفس بکشم» ، «نمی توانم نفس بکشم» .این آخرین جمله های«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی قبل از مرگش است.

خبرگزاری «سی ان ان» ترجمه ای از فایل ضبط شده آخرین حرف های خاشقجی قبل از مرگ را منتشرکرده است.

به گفته منبعی که نسخه ترجمه شده این فایل را مورد مطالعه قرار داده،کاملا روشن است که مرگ خاشقجی نه در نتیجه تلاشی نافرجام برای بازگردان او به کشور از سوی تیم 15 نفره سعودی،بلکه طرحی از قبل برنامه ریزی شده برای قتل او بوده است.

این منبع می گوید که خاشقجی در برابر گروهی که تصمیم به قتل او داشتند به شدت مقابله کرده و در آخرین جملاتش گفته است که دیگر نمی تواند نفس بکشد.

در این فایل صوتی همچنین صدای قطعه قطعه شدن اجزای بدن خاشقجی با اره شنیده می شود در حالی که به عاملان قتل پیشنهاد می شود تا برای جلوگیری از شنیده شدن این صدا،موسیقی گوش کنند.

یک منبع اطلاعاتی آمریکایی مطلع از متن ترجمه شده فایل صوتی مذکور گفته است، این فایل مربوط به دقایق پایانی زندگی خاشقجی است که شامل مدارکی درباره تماس‌های تلفنی با شخصیت‌های عالی رتبه در ریاض برای اطلاع یافتن آنها از روند عملیات ترور است.

طبق این فایل، خاشقجی ناگهان با ماهر المطرب، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی روبه‌رو می‌شود. المطرب به خاشقجی می‌گوید «به عربستان بازخواهی گشت» که خاشقجی می‌گوید «نمی‌توانید این کار را انجام دهید، کسی بیرون از ساختمان منتظر من است.»

این فایل‌ صوتی که سازمان‌های اطلاعاتی به بیرون درز داده‌اند شامل گفت‌وگوهایی می‌شود که اشاره به لزوم انجام تماس‌های تلفنی با مسؤولین و مطلع کردن آنها از پیشرفت در عملیات دارد.

به گفته این منبع بر اساس متن فایل صوتی قتل خاشقجی،یک سری گفتگوهای تلفنی در آخرین لحظات زندگی خاشقجی انجام شده که مربوط به مقامات بلند پایه در ریاض است برای قرار گرفتن در جریان فرآیند عملیات قتل است.

اگرچه در گزارش های قبلی برخی از جزئیات قتل خاشقجی منتشرشده بود اما متنی که سی ان ان منتشر کرده کاملا دقیق و کامل است و می تواند تکلیف این پرونده را به طور کامل مشخص کند.

بر اساس گزارش سی ان ان،انتشار این متن فشار بر دونالد ترامپ که دست داشتن ولیعهد سعودی را در این جنایت انکار می کند را افزایش می دهد.

نظر شما