شناسهٔ خبر: 29885124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برای جلب رضایت پیونگ‌یانگ

کره جنوبی و آمریکا به دنبال تغییر نام رزمایش‌های مشترک خود هستند

کره‌جنوبی و آمریکا به دنبال تغییر نام رزمایش‌های سالانه مشترک خود به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حمایت از حل بحران کره هستند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع نظامی در سئول اعلام کرد، آمریکا و کره جنوبی در حال‌ مذاکره درباره برنامه‌های کلی خود برای رزمایش‌های سال آتی از جمله رزمایش بهار و تابستان هستند. آنها به دنبال جلوگیری از هرگونه تاثیر منفی این تمرین‌ها بر مذاکرات دو کره و حل بحران در شبه جزیره کره هستند.

یک مقام نظامی که خواست تا نامش فاش نشود، گفت: کره جنوبی و آمریکا به دنبال هماهنگی برنامه‌هایشان برای تمرین‌ها و آموزش‌های نظامی سال آینده هستند. ممکن است نام برخی از این تمرین‌های نظامی تغییر کند. البته هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. دیر یا زود یک اعلام رسمی درباره تمرینات نظامی پیش‌رو و نام‌هایشان انجام خواهد شد. آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده‌اند که تغییر نام رزمایش Key Resolve و UFG در حال‌ بررسی است.

اگر چنین تغییری نهایی شود می‌تواند اولین تصمیم بزرگ آمریکا و کره جنوبی از زمان بر سر کار آمدن رابرت آبرامز به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در کره شمالی باشد. برخی از ناظران اعلام کردند که این تغییر نام نشان دهنده تلاش مقامات نظامی برای جلوگیری از هرگونه اقدام تحریک آمیز است.

واشنگتن و سئول تلاش می‌کنند که پیونگ یانگ را در مسیر خلع سلاح هسته‌ای قرار دهند.

ماه گذشته میلادی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که رزمایش Foal Eagle در بهار با تعداد کمتری نیرو و کاهش تجهیزات نظامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما