شناسهٔ خبر: 29883567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست استانداری فارس :

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از ملاک های ارزیابی عملکرد بانک ها و دستگاه های اجرایی است

سرپرست استانداری فارس با بیان این که دستگاه های اجرایی استان باید بیشتر از گذشته از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنند، گفت: با استفاده از این منابع می توان توسعه استان را سرعت بیشتری بخشید و یکی از ملاک های مهم ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و بانک ها، میزان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس یداله رحمانی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به این که در شرایط فعلی کشور باید تولید را مورد توجه و حمایت جدی قرار دهیم، اظهار داشت: در ارائه تسهیلات به بخش تولید باید به اهلیت سرمایه‌گذاران توجه کرد  ولی جهت گیری اصلی باید پشتیبانی از بخش تولید باشد.
وی نقش سیستم بانکی برای حل مشکلات و تأمین منابع مالی بخش‌های مختلف اقتصادی در شرایط فعلی کشور را بسیار ویژه دانست و گفت: در سال ۹۵، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان فارس پرداخت شده و این رقم در سال ۹۶ به یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
سرپرست استانداری فارسادامه داد: عملکرد استان فارس در طرح اشتغال پایدار حدود ۱۲۵ درصد بوده که نشان دهنده تلاش مدیران استان و دستگاه‌های ذیربط است.
رحمانی با اشاره به مطالبات معوق بانک های استان، اظهار داشت: برای پیگیری مطالبات سیستم بانکی باید بر اساس فرمتی مشخص در حوزه های مختلف کشاورزی،  خدماتی، زیرساختی و تولیدی گزارش این معوقات تنظیم شود و این موضوع در جلسات هماهنگی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، واحدهای بدهکار و بانک ها مطرح و پیگیری شود.

نظر شما