شناسهٔ خبر: 29879731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قرآن، شاخص‌ترین الگوی جوانان/کودکان را با کلام الهی آشنا کنید

انس با قرآن، جامعه را از آسیب‌های جدی اجتماعی مصون داشته و در پرتوی این کلام الهی، جوانان و نوجوانان خواهند توانست در برابر توطئه‌های شوم دشمنان، راه را از بیراهه تشخیص دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، رشت: قرآن مهمترین وسیله ارتباط بنده با معبود بوده و با تدبر به این کتاب الهی زمینه هدایت انسان، رشد معنوی و اجتماعی او فراهم خواهد شد.

 

 دوران کودکی بهترین دوران فرا گیری علوم قرآنی است، برای نهادینه کردن کلام الهی در جامعه فرزندان را باید از سنین پایین به فراگیری آن سوق داد.

 

متاسفانه در جامعه والدین به آموزش‌های ورزشی و زبان‌های خارجه و .... اهتمام ویژه‌ای دارند، درحالی که نسبت به فراگیری کودکان و نوجوانان به قرآن که راه رستگاری و درست زندگی کردن را به بشر می‌آموزد، بی‌تفاوت هستند.

 

اما هستند جوانان و نوجوانانی که با پشتکار و تشویق والدین توانستند علم قرآن را فرا گرفته و ذهن و جانشان را با کلام الهی عجین کنند.

 

جوانانی که با آیات الهی آشنا شده، این فرهنگ نورانی در زندگی‌شان درخشیده و هیچ‌گاه در پیچ و خم‌های زندگی به بیراهه کشیده نخواهند شد،

 

 در این گزارش گفتگویی ویژه‌ای با ایمان حسنی، موذن و قاری قرآن کریم و همچنین محمدرضا امجدی، قاری قرآن که در بخش حفظ و قرائت مقام‌های نخست استانی را کسب کرده‌اند، انجام شده است.

 

جوانان و نوجوانان به فراگیری علوم قرآنی بی‌تفاوت هستند

ایمان حسنی، با اشاره به اینکه تلاوت آیات قرآن برایم بسیار دلنشین است، اظهار کرد: از دوران ابتدایی حفظ قرآن را با همکاری والدین و لطف خداوند شروع کردم.

 

این موذن و قاری قرآن کریم با بیان اینکه در بخش اذان و قرائت حائز رتبه‌های برتر در منطقه و استان شده‌ام گفت: از سال 91 در این راه نورانی قرار گرفته و با غوطه ور شدن در کلام الهی، شاهد تاثیرات شگرف علم قرآن در زندگی‌ام شدم.

 

حسنی اذعان کرد: به لطف الهی در این مدت موفق شدم طی چندین دوره در بخش قرائت و همچنین دو سال پیاپی در رشته اذان در سطح منطقه مقام نخست را کسب کنم.

این قاری قرآن کریم افزود: در سطح استان نیز در بخش اذان سال گذشته مقام نخست را کسب کردم.

 

 وی تصریح کرد: همچنین در طرح استعدادیابی سازمان تبلیغات اسلامی دارالقرآن کریم سال گذشته پذیرفته شده و بعد از شرکت در اردوی تبریز به لطف الهی به مرحله کشوری راه یافتم.

 

حسنی خاطر نشان کرد: برخی از جوانان و نوجوانان فراگیری قرآن را جدی نگرفته و نسبت به کلام الهی بی‌تفاوت هستند انشالله به لطف الهی و همکاری مسئولان امر زمینه گرایش قشر جوان و نوجوان به یادگیری کلام الهی فراهم شود.

 

این موذن و قاری قرآن کریم تصریح کرد: انس با قرآن، جوانان و نوجوانان را از مسیر بیراهه حفظ خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان درصدد خدشه‌دار کردن نظام و فرهنگ اسلامی هستند با گرایش جامعه به فرهنگ غنی قرآن می‌توان از توطئه‌های دشمنان در امان بود.

 

حسنی اظهار کرد: بی توجهی به قرآن، بسیاری از مشکلات را در جامعه فراهم کرده است، با انس به کلام الهی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و با صبوری دغدغه‌های روزمره را حل و فصل کرد.

 

موذن و قاری قرآن کریم با تاکید براینکه برخی ها تحصیلات عالی دارند اما متاسفانه قرائت قرآن را باتوجه به اینکه مسلمان هستند آن طور که باید و شاید نیاموخته‌اند، اذعان کرد: انس با قرآن و فهم و درک کلام الهی، زمینه رشد انسان در دیگر بخش‌های زندگی را فراهم خواهد کرد.

 

*سعی کنید روزی یک صفحه قرآن تلاوت کنید

«محمدرضا امجدی» با بیان اینکه مسئولان بیش از پیش به قرآن و ترویج قرائت آن در جامعه توجه کنند، اظهار کرد: برپایی کلاس‌های قرآن در شهرهای گیلان یکی از دغدغه‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد و این کلاس‌ها در شهرها  افزایش یابد.

 

این قاری قرآن با بیان اینکه امروز جامعه بیش از پیش نیازمند به کلام الهی است، گفت: دشمنان امروزه بیش از پیش ارزش‌های دینی و اسلامی را مورد تهاجم قرار داده‌اند و در مقابله با این جنگ نرم، جوانان و نوجوانان با انس به قرآن می‌توانند از گزند توطئه‌های شوم دشمنان در امان باشند.

امجدی اذعان کرد: از 8 سالگی قرائت قرآن را با تشویق پدر و مادر و زیر نظر استاد اسماعیل پور آغاز کرده‌ام.

 

این قاری افزود: در کنار قرائت قرآن به حفظ کلام الهی مشغول شده و تاکنون به لطف الهی توانستم 10جزء از قرآن کریم را حفظ کنم.

 

وی اظهار کرد: طی 9 سال در مسابقات متعددد شرکت کرده و به لطف الهی مقام اول تا سوم استان در رشته قرائت را کسب کردم.

 

امجدی به جوانان و نوجوانان اشاره کرد و  افزود: سعی کنند در طول شبانه روز یک صفحه از آیات قرآن را تلاوت کنند، در آیات آن تدبر کنند و قرآن را الگوی زندگیشان قرار دهند.

 

وی از مسئولان خواست توجه بیشتر به کلام الهی داشته باشند و اضافه کرد: مسئولان به برپایی کلاس‌های قرآن در شهرهای گیلان توجه داشته و زمینه جذب جوان در محافل قرآنی را بیش از پیش فراهم کنند.

 

توجه به آموزش قرآن در سنین کودکی و برپایی کلاس‌های آموزشی رایگان برای کودکان و نوجوانان، جامعه را از گزند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و ورود فرهنگ بی‌بندو بار غرب در امان نگه خواهد داشت، امیدواریم مسئولان امر نسبت به برپایی کلاس‌های آموزشی در همه مناطق گیلان بیش از پیش توجه داشته و زمینه جذب جوانان را با تشویق‌های متنوع به فراگیری علوم قرآنی فراهم کنند.

 

گزارش سمیه بشارتی

 

 

 

 

 

نظر شما