شناسهٔ خبر: 29875559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فيصل المقداد: يونيسف در مقابل جنايت ائتلاف آمريکايي در سوريه سکوت نکند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - معاون وزير خارجه سوريه يکشنبه شب در ديدار «هنريتا فور» Henrietta Fore مدير اجرايي صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) در دمشق تاکيد کرد سازمان هاي بين المللي از جمله يونيسف نبايد در برابر جنايت هاي ائتلاف آمريکايي در سوريه سکوت اختيار کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «فيصل مقداد» در اين ديدار بر ضرورت طرح ومحکوم کردن جنايات ائتلاف آمريکايي در سوريه در مجامع بين المللي تاکيد کرد و گفت: حملات ائتلاف آمريکايي به سوريه نقض آشکار کنوانسيون هاي بين المللي است.
معاون وزير خارجه سوريه همچنين از سازمان هاي بين المللي از جمله يونيسف خواست در کمک رساني به کودکان آواره سوري که به کشورشان بازگشته اند و تامين مايحتاج ضروري آنان نقش بسزايي ايفا کنند.
«هنريتا فور» نيز در اين ديدار تاکيد کرد يونيسف با دمشق در مسائل مربوط به کودکان سوري سهيم است.
مدير اجرايي يونيسف افزود صندوق کودکان ملل متحد به توسعه بيشتر همکاري دوجانبه با دمشق در تمامي زمينه ها اميدوار است و کمک هاي خود را در تمامي زمينه هاي بهداشتي، آموزشي و توسعه اي به ويژه به کودکان دختر ارائه خواهد کرد.
جنگنده هاي ائتلاف آمريکايي در هفته هاي اخير بارها مناطق مختلف استان ديرالزور، شرق سوريه را بمباران کرده اند. ائتلاف آمريکايي در برخي از اين حملات از بمب هاي ممنوعه فسفري استفاده کرده است.
دولت سوريه بارها با ارسال نامه به دبير کل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از آن ها خواسته است به جنايت هاي ائتلاف آمريکايي در سوريه پايان دهند.
ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران رياست جمهوري اوباما با هدف ادعايي مبارزه با تروريست هاي مستقر در عراق و سوريه شکل گرفت. اين در حالي است که بر اساس گزارش هاي رسمي، آمريکا و شرکاي غربي و عربي اين کشور از ايجاد کنندگان و حاميان اصلي مالي و تسليحاتي گروه هاي تروريستي از جمله داعش به شمار مي روند.117
کليدواژه سوريه سازمان ملل متحد

نظر شما