شناسهٔ خبر: 29874348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

سومین رییس دفتر ترامپ هم برکنار شد

«نیک ایرز» جانشین «جان کلی»

صاحب‌خبر -

زمزمه‌های مربوط به اخراج «جان کلی»، رییس دفتر ترامپ مدت‌ها به گوش می‌رسید. سرانجام ترامپ اعلام کرد که «جان کلی» به‌زودی از سمت خود برکنار می‌شود. این سومین باری است که رییس جمهوری آمریکا ظرف دو سال گذشته رییس دفتر خود را تغییر می‌دهد.
به گزارش دویچه‌وله جابه‌جایی در کاخ سفید و کادر دولت ترامپ پدیده جدیدی نیست. آنچه تازگی دارد، تغییرات پیاپی مسئولان دولت ترامپ است. اکنون ترامپ از تغییر مجدد رییس دفتر خود سخن گفته است.
خبر تغییر رئيس دفتر ترامپ روز گذشته (یکشنبه) رسانه‌ای شد. «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا، به خبرنگاران گفت که «جان کلی»، رییس دفتر وی، تا پایان سال جاری میلادی (سه هفته دیگر) جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. به گفته ترامپ، نام جانشین کلیدر یکی-دو روز آینده اعلام خواهد شد. رسانه‌های آمریکا نوشته‌اند که «دونالد ترامپ» مایل است «نیک ایرز» را به جانشینی جان کلی برای مقام ریاست دفتر خود برگزیند. در صورتی که ترامپ «نیک ایرز» را به عنوان رییس دفتر خود انتخاب کند، او جوان‌ترین فردی خواهد بود که از سال ۱۹۸۰ تاکنون، سرپرستی دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده می‌گیرد.
ایرز، ۳۶ سال سن دارد و هم اکنون رئيس دفتر «مایک پنس»، معاون ترامپ است. محافل دیپلماتیک نزدیک به کاخ سفید به رسانه‌ها گفته‌اند که گفت‌وگو با ایرز بر سر ریاست دفتر ترامپ ماه‌ها در جریان بوده است. اختلاف نظر بین ترامپ و کلی به شایعه برکناری او از مقام سرپرستی دفتر ریاست جمهوری دامن زده بود. اکنون روزنامه نیویورک تایمز از اعلام آمادگی «نیک ایرز» برای پذیرش این مقام نوشته است. گفته شده است که نیک ایرز پذیرفته برای یک دوره گذار این وظیفه را برعهده گیرد. حال آنکه ترامپ مایل است که ایرز برای مدت طولانی‌تری در این مقام انجام وظیفه کند.
«جان کلی»، ژنرال بازنشسته‌ای که پیشتر وزیر امنیت داخلی آمریکا بود، ژوییه سال پیش به ریاست دفتر رییس جمهور ایالات متحده منصوب شده بود. ترامپ در ۲۸ ژوییه ۲۰۱۷، با انتشار توییتی از تصمیم خود برای کنارگذاشتن «رینس پریبس»، رییس دفتر قبلی خود و جانشینی او با جان کلی خبر داده و کلی را «یک آمریکایی بزرگ» توصیف کرده بود. پریبس تنها شش ماه پس از آغاز مسئولیت خود از این سمت برکنار شد. ریبس پس از آن شغل خود را از دست داد که متهم به «خبرچینی» و افشای اخبار داخلی کاخ‌سفید شده بود.
سایت خبری اشپیگل آنلاین نیز ضمن انتشار این خبر، معتقد است که تغییرات دیگری در کاخ سفید و کادر پرسنلی دولت ترامپ در راه است.

نظر شما