شناسهٔ خبر: 29872617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آيت الله رفسنجاني از محصولات جنبش بيداري بازگشت به اسلام است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - وزير سابق اطلاعات گفت: آيت الله هاشمي، از محصولات جنبش بيداري بازگشت به اسلام است که اين بيداري و جنبش را شخصيت هايي مانند سيدجمال الدين اسدآبادي آغاز کردند در ساير کشورها نيز تاثير گذاشت و در ايران نيز در شخصيت هايي مانند امام خميني(ره) و آيت الله هاشمي بروز کرد.

به گزارش ايرنا؛ حجت الاسلام علي يونسي شامگاه يکشنبه در همايش قرآني سياست مدار مفسر در زنجان با اشاره به اين که بناي تفسير راهنما، اثر آيت الله هاشمي از کميته مشترک که بدترين شکنجه گاه زمان پهلوي بود آغاز شد، افزود: آيت الله هاشمي اين تفسير را در زير بدترين شکنجه ها طراحي و به وعده اي که از خداوند شنيده بود عمل کرد و ضمن تکميل تفسير راهنما، ده ها مفسّر هم به تبع آن پرورش يافتند.
وي اظهار داشت: اين کميته ادامه داشت تا اين که در زمان تصدي وزارت اطلاعات توسط اينجانب به موزه عبرت تبديل شد که اين موزه به خوبي توانسته مظالم زمان شاه و بردباري و استقامت بزرگان انقلاب اسلامي را مجسم کند.
يونسي با بيان اين که آيت الله هاشمي، اولين چيزي که در زندان، توجه ويژه اي به آن داشت، قرآن بود، خاطرنشان کرد: علتش اين بود که دريافته بود مشکل انحطاط و عقب ماندگي مسلمانان، بريدگي از قرآن و ترک آن است، لذا بحران معرفتي و نظري، آغاز شد که همچنان غرق آن هستيم و اين بحران در ايران، خود را به نام جمهوري اسلامي نشان داد که پيروزي انقلاب اسلامي، راه حل آن بود.
وزير سابق اطلاعات با بيان اين که راه بازگشت به اسلام، فقط عمل به قرآن بود که آيت الله هاشمي به بهترين نحو آن را انجام داد، تصريح کرد: گرچه شخصيت هاي ديگري مانند علامه طباطبايي و آيت الله طالقاني، قرآن را تفسير کرده بودند اما هيچ کدام به جامعيت، کامل بودن و به روز بودن تفسير راهنما نمي تواند باشد و جهان اسلام امروز بايد افتخار کند که بهترين مرجعيت قرآني براي معارف اسلامي دارد.
وي ادامه داد: آن چه که مي تواند آيينه اشخاص باشد، آثار آن هاست لذا آقاي هاشمي با اين اثر، شخصيت خود را تفسير کرد که هيچ چيزي بهتر از اين نمي توانست تفسيرش کند.
يونسي، اضافه کرد: هاشمي با اين کار خود نشان داد که يک رهبر و شخصيت جامع، مرد اخلاق، دنيا، آخرت، به روز و جامع الاطراف است.
وي تاکيد کرد: امروز دنياي اسلام و به خصوص ايران به شدت نياز به شخصيت هاي جامع و کامل دارد که گرفتار ارتجاع و توهم نبوده و مبتلا به شخصيت، بند، حزب و قوم و خويش نباشند و فقط منافع ملت و اسلام را ببينند.
يونسي با بيان اين که معتقدم شخصيت آيت الله هاشمي دوباره و از نوع ديگر، ظهور خواهد کرد، گفت: در آن زمان ديگر بدگويان و تهمت زنندگان وجود ندارند و فقط شخصيت او را تعريف و تمجيد مي کنند چرا که شخصيت هاي تاريخي، اين گونه اند و آيت الله هاشمي، شخصيتي از خود ترسيم و ارائه داده که نياز آينده ايران و اسلام است.
وي افزود: اگر چه هاشمي در بخش هايي مظلوم، زيست و اين مظلوميت همچنان باقي است اما پايدار نخواهد بود و به يقين نياز آينده ايران به شخصيت هاشمي بيش از زمان انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و مصلحت نظام خواهد داشت.
وزير سابق اطلاعات با بيان اين که قرآن، مهجور بود که به برکت جمهوري اسلامي، قدم هايي به سمت آن برداشته شد، خاطرنشان کرد: ولي اين قدم ها به هيچ وجه کافي نيستند و ما آن گونه که بايد مانند علامه طباطبايي ها و آيت الله هاشمي ها خود را به قرآن عرضه نکرده ايم. لذا اگر جامعه به جايي رسيد که شفاي درد خود را در عمل به قرآن ديد در آن صورت به حتم قرآن، هدايت و شفاعت مي کند چرا که مهم ترين رسالت قرآن، هدايت است.
9556/6085
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما