شناسهٔ خبر: 29872426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش "سیاستمدار مفسر" در زنجان برگزار شد

R41375/P1357/S6,59/CT7

همایش "سیاستمدار مفسر" با حضور حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات٬ استاندار٬ امام جمعه زنجان و مسئولان استانی در زنجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات شامگاه امروز در نخستین همایش قرآنی سیاستمدار مفسر با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قرآن اظهار داشت: علت اینکه آیت‌الله هاشمی در زندان به قرآن توجه می‌کند به این دلیل است که دریافته بود مشکل خواب و عقب‌ماندگی مسلمین بریدگی از قرآن است.

وی با تأکید به اینکه در حال حاضر نیز بحران نظری و معرفتی در این زمینه وجود دارد افزود: به‌وجود آمدن گروه‌های تکفیری و داعش نشان از دور بودن از این معرفت است.

وزیر اسبق اطلاعات با تصریح به اینکه تنها راه برون‌رفت از این بحران انقلاب اسلامی بود که آیت‌الله هاشمی متوجه آن شده بود ابراز کرد: امروز جهان اسلام افتخار می‌کند که بهترین مرجعیت قرآنی را دارد.

وی با بیان اینکه امروز ایران نیاز به شخصیت‌های کامل و جامعی دارد گفت: امروز جامعه ما نیاز به شخصیت‌هایی که گرفتار توهم و ارتجاع نباشند دارد.

یونسی یادآور شد: امروز هزاران حافظ قرآن داریم و در تشریفات قرآن رتبه‌های اول و دوم هستیم ولی این کار هنوز کفایت نمی‌کند و کافی نیست.

وی با ابراز اینکه "برای رسیدن به جامعه قرآنی راه درازی پیشِ‌رو داریم" اضافه کرد: هنوز روح قرآن به‌معنای کامل در جامعه ساری و جاری نیست.

آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان نیز در این همایش اظهار کرد: بین جامعه‌شناسان این مسئله است که آیا تاریخ در بستر خود مردان بزرگ را می‌سازد یا مردان بزرگ هستند که تاریخ را می‌سازند.

وی تصریح کرد: هر دو دیدگاه طرفدارانی دارد و هر کدام برای اثبات نظریه خود دلایلی را مطرح می‌کنند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در برخی جاها حرف مدعیان این دو نظریه درست است که مردان بزرگ تاریخ را می‌سازند و گاهی نیز این موضوع مطرح است که تاریخ در دل خود مردان بزرگ را تربیت می‌کند.

خاتمی عنوان کرد: منصفانه‌ترین موضوع این است که هر دو اثرگذار هستند تاریخ در بستر حیات خود مردان بزرگی را می‌پروراند و مردان بزرگ در حیات سیاسی و اجتماعی تاریخ نیز اثرگذار هستند.

وی ابراز کرد: آیت‌الله هاشمی نقش سازنده و بزرگی را کنار معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل و حواریون پیرامون ایشان داشتند.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: تاریخ گواه صادقی است و قضاوت خوبی را در نقش‌آفرینی آیت‌الله هاشمی در شکل‌گیری انقلاب کنار امام در دوران دفاع مقدس و سازندگی و در عرصه‌هایی که اثرگذار بودند خواهد داشت و فراموش نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی از فرصت زندان هم برای ماندگاری میراث ارزشمند اسلام استفاده کرد.

خاتمی عنوان کرد: یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شخصیت ایشان ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/ح*

نظر شما