شناسهٔ خبر: 29872100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلسه هیأت دولت به ریاست روحانی/

رییس جمهوری: مقاومت اوپک، شکستی دیگر برای آمریکا رقم زد

تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت تأکید کرد که مقاومت کشورهای عضو اوپک، شکست دیگری را برای آمریکایی ها رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع ریاست جمهوری، رییس جمهوری در این جلسه پس از استماع گزارش وزیر نفت از اجلاس اخیر اوپک، اظهار کرد: با وجود تلاش آمریکایی ها برای دخالت در امور اوپک و سعی در ممانعت در ایجاد تعادل در عرضه نفت، خوشبختانه با مقاومت کشورهای عضو و اهتمام جمهوری اسلامی ایران و آقای زنگنه، برنامه آنها خنثی شد و شکستی دیگر را برای سیاست های مداخله گرانه آمریکا رقم زد.

** موافقتنامه موقت ایران و اورآسیا
هیأت وزیران، لایحه موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو را تصویب کرد.
این موافقتنامه در اردیبهشت 1397 در شهر آستانه پایتخت قزاقستان توسط طرف های متعهد و با هدف ایجاد ترتیبات تجارت آزاد بین ایران و اورآسیا امضا شد.

** خدمات وکلای دادگستری
دولت با توجه به ضرورت استفاده از وکلای دادگستری مبرز برای استیفای حقوق دولت و دفاع از بیت المال و نیز جلوگیری از تشتت آرا و اعمال سلیقه و اتخاذ رویه واحد در انعقاد قرارداد با وکلای دادگستری، چگونگی استفاده از خدمات وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی توسط دستگاه های اجرایی را به تصویب رساند.

** لایحه مشارکت عمومی – خصوصی
هیات وزیران در ادامه جلسه، از مجلس شورای اسلامی خواست تا با اولویت نسبت به رسیدگی به لایحه مشارکت عمومی – خصوصی اقدام کند.
دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.
شبس**سیام**1751**1917

برچسب‌ها:

نظر شما