شناسهٔ خبر: 29870924 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تبدیل کشاورزی سنتی به مهندسی و کاهش خسارت ها با اطلاعات هواشناسی

صاحب‌خبر -

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:با اطلاعات و داده های هواشناسی باید روش های سنتی کشاورزی را به روش های مهندسی تبدیل کنیم تا میزان خسارت ها به حداقل برسد.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز با بیان این مطلب در جلسه همکاری در تدوین محتوای برنامه های آموزشی در صدا و سیما اظهار کرد: تغییر شرایط اقلیمی یک واقعیت است و این تغییر به معنای خشکسالی نیست بلکه این پدیده نیازمند رویکرد جدید است و ما در بخش کشاورزی باید با آن سازگار شویم.

وی با اشاره به این که در شرایط فعلی کشاورزی بدون اطلاعات هواشناسی اجتناب ناپذیر است، ادامه داد:باید اتفاقات را تبیین و برای آن ها راه حل های مناسب پیدا کنیم.

کشاورز بر لزوم بهره گیری از اطلاعات هواشناسی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی، تمام عملیات در بخش کشاورزی اعم از سمپاشی،آبیاری،کاشت،برداشت،جابجایی دام و ... باید با توجه به اطلاعات هواشناسی انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت:اگر اثرات اقتصادی،سهولت،کاهش خسارت و ... که با بهره گیری از اطلاعات هواشناسی حاصل می شود را برای کشاورزان تبیین کنیم حتمآ کشاورزان استقبال خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:با هدف تقویت دانایی،اتاق فکری متشکل از نمایندگان معاونت های تخصصی وزرات جهاد کشاورزی،هواشناسی و سازمان های تابعه باید در معاونت ترویج ایجاد شود.

کشاورز در این نشست که با حضور مدیر شبکه آموزش صدا و سیما، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، قائم مقام معاونت امور زراعت، قائم مقام سازمان امور عشایر،نمایندگان معاونت های امور دام ، باغبانی و سازمان حفظ نباتات، برگزار شد،تاکید کرد:استقبال صدا و سیما و همکاری واحدها باید جدی گرفته شود و گام به گام با مراحل دانایی،توانایی و تدارکات و ارائه اطلاعات کامل از این فرصت استفاده شود تا بتوانیم در مسیر تدقیق و بهینه کردن کشاورزی، افزایش تولید ملی و درآمد کشاورزان حرکت کنیم.

نظر شما