شناسهٔ خبر: 29870180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سپاهان 1 - پرسپوليس 1؛ تساوي شکست ناپذيرها در ديداري تماشايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سپاهان و پرسپوليس در اصفهان به تساوي يک بر يک رضايت دادند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، پرسپوليسي ها بازي را هجومي تر آغاز کردند، اما اولين موقعيت خطرناک براي سپاهان به دست آمد. دقيقه 3 توپ ارسالي بازيکن سپاهان در محوطه جريمه به کي روش استنلي رسيد که با ضربه سر وي توپ به شکل خطرناکي از کنار دروازه عبور کرد. دقيقه 5 کرنر ارسالي بازيکن سپاهان به کي روش رسيد که با ضربه سر اين بازيکن توپ از کنار دروازه پرسپوليس عبور کرد. در دقايق ابتدايي هر دو تيم زماني که صاحب توپ مي شدند اقدام به حمله مي کردند تا شاهد بازي جذابي در اين دقايق باشيم. از دقيقه 10 به بعد سپاهان توپ و ميدان را در اختيار گرفت و سرخپوشان تحت فشار قرار گرفتند، اما شاگردان برانکو خيلي زود خود را از فشار خارج کردند و بازي را به تعادل کشاندند. دقيقه 16 ضربه ايستگاهي پرسپوليس با شوت فني اميد عاليشاه همراه شد که پيام نيازمند به سختي توپ را با پا دفع کرد. بازي کم کم متعادل شد و ديگر مثل 20 دقيقه ابتدايي شاهد حمله هاي بازيکنان دو تيم نبوديم. دقيقه 24 گادوين منشا از پشت محوطه جريمه سپاهان اقدام به شوتزني کرد که توپ با اختلاف از بالاي دروازه به بيرون رفت. دقيقه 27 ارسال خطرناک گادوين منشا پيش از اينکه به عليپور برسد، پيام نيازمند با واکنشي به موقع توپ را دفع کرد. در اواسط نيمه اول بازي کاملا متعادل بود و توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود. دقيقه 32 مهرداد محمدي با حرکتي زيبا از مدافع پرسپوليس عبور کرد و در موقعيتي تک به تک با دروازه بان سرخپوشان قرار گرفت، اما بيرانوند به راحتي شوت آرام اين بازيکن را در آغوش گرفت تا همچنان دروازه ها بسته بمانند و شاهد گل در اين ديدار نباشيم. دقيقه 38 ضربه ايستگاهي چسبيده به محوطه جريمه براي پرسپوليس به دست آمد که شوت محکم منشا به ديوار دفاعي سپاهان برخورد کرد و توپ دور شد تا همچنان شاهد گل نباشيم. در ادامه اتفاق خاصي رخ نداد تا نيمه اول اين ديدار با تساوي بدون گل پايان يابد.
اولين موقعيت در نيمه دوم براي پرسپوليس به دست آمد، دقيقع 47 شوت محکم جلال حسيني از پشت محوطه از بالاي دروازه نيازمند عبور کرد. در نيمه دوم هم شاهد بازي متعادلي بوديم، توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود و موقعيت هاي خطرناکي شاهد نبوديم. دقيقه 57 توپ ارسالي شايان مصلح ابتدا به عليپور رسيد که ضربه سر اين بازيکن وارد دروازه نشد، سپس کاميابي نيا صاحب توپ شد که با شوت وي توپ به مدافع سپاهان برخورد کرد و به کرنر رفت. دقيقه 60 کرنر ارسالي ولاديمير کومان به کي روش رسيد که با ضربه سر اين بازيکن توپ با اختلاف از بالاي دروازه به بيرون رفت تا همچنان دروازه ها بسته بماند. در اواسط نيمه دوم فشار حملات پرسپوليسي ها بيشتر شد که بازيکنان سپاهان به خوبي از دروازه تيمشان محافظت مي کردند و جلوي حملات سرخپوشان را مي گرفتند. دقيقه 69 توپ ارسالي شايان مصلح به صورت اتفاقي با فاصله کمي از بالاي دروازه به بيرون رفت. سرانجام برخلاف جريان بازي سپاهان موفق شد دروازه پرسپوليس را باز کند، دقيقه 73 پاس رو به عقب کي روش پشت محوطه جريمه به پورقاز رسيد که شوت محکم و زيباي اين بازيکن پس از برخورد به زير طاق دروازه، توپ وارد دروازه شد. پس از گل سپاهان، بازي جذاب تر شد. دقيقه 83 شوت احمد نوراللهي از چند قدمي دروازه را نيازمند به سختي در دو مرحلع جمع کرد تا دروازه تيمش باز نشود. دقيقه 88 پس از برخورد توپ به دست مدافع سپاهان در محوطه جريمه داور پنالتي اعلام کرد که شوت محکم علي عليپور درون دروازه سپاهان قرار گرفت. پس از گل بين بازيکنان دو تيم درگيري به وجود آمد. سرانجام با ادامه يافتن درگيري ها، کي روش استنلي و کمال کاميابي نيا دقيقه 90 از زمين اخراج شدند.
دقايق حساس:
دقيقه 4: ارسال از جناح چپ بازيکنان سپاهان با ضربه سر کي روش همراه شد که اين ضربه به نحو خطرناکي به بيرون رفت.
دقيقه 6: کرنر ارسالي مهرداد محمدي فرصت خوبي نصيب کي روش کرد که ضربه سر اين بازيکن جايي در چارچوب نداشت.
دقيقه 17:ضربه کاشته ارسالي عاليشاه با واکنش پيام نيازمند به کرنر رفت.
دقيقه 28: شوت سيامک نعمتي از ميانه‌هاي ميدان با فاصله زياد به بيرون رفت
دقيقه 32: محمد ايرانپوريان ، مهرداد محمدي را در موقعيت مناسب صاحب توپ کرد و اين بازيکن پس از عبور از مدافع پرسپوليس در موقعيت تک به تک با بيرانوند قرار گرفت ولي ضربا آرام اين بازيکن توسط دروازه‌بان پرسپوليس مهار شد.
دقيقه 39: ضربه کاشته در زوايه و فاصله مناسبي نصيب پرسپوليس شد که ضربه منشا به ديوار دفاعي سپاهان برخورد کرد.
دقيقه 61:ارسال کومان از روي کرنر ب با ضربه سر کي‌روش  راهي اوت شد.
دقيقه 74:(گل اول سپاهان) پرتاب اوت بازيکنان سپاهان توسط مدافعين پرسپوليس به صورت ناقص دفع شد که توپ با پاس کي روش، پشت محوطه جريمه به عزت الله پورغاز رسيد و اين بازيکن با يک شليک غيرقابل مهار دروازه پرسپوليس را باز کرد.
دقيقه 89:(گل اول پرسپوليس) روي کرنر ارسالي پرسپوليس، استنلي کي روش مرتکب خطاي هند پنالتي شد که ضربه پنالتي را علي عليپور تبديل به گل کرد.
دقيقه 95: ضربه کاشته مناسبي نصيب سپاهان شد که بختيار رحماني نتوانست از اين موقعيت استفاده کند.
 

نظر شما