شناسهٔ خبر: 29869762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حضور خانوادگي رئيسي در دانشگاه با چاشني تشويق و هو دانشجويان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- تشويق بسيجيان، حمله به روحاني، تشويق برخي دانشجويان با نام خاتمي، همراهي خانوادگي رئيسي و سوالات کتبي براي دو ساعت سخنراني در دانشگاه شهيد بهشتي، حاشيه‌هاي برنامه روز دانشجو در اين دانشگاه بود.

دانشگاه شهيد بهشتي امروز ميزبان حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس رضوي است. در محوطه دانشگاه چند دانشجوي دختر رشته رياضي درباره مراسم امروز مي‌گويند: نمي‌رويم، چرا برويم؟ کمي‌ دورتر جمعي پسرانه مي‌گويند: مي‌دانيم امروز رئيسي مي‌آيد ولي نمي‌رويم. مگر او تا حالا آمده که مطالبات ما را گوش کند؟ الان فضاي دانشگاه هم اينقدر خنثي است که اين گونه جلسات خروجي ندارد.
**برويم پاي صحبت رئيسي؟
عده‌اي ديگر از دانشجويان در ميان گعده چندنفره خود در پاسخ به‌ اينکه مراسم رئيسي است نظرتان چيست واکنش سردي نشان مي‌دهند که «مگر بيکاريم برويم پاي صحبت‌هاي رئيسي.» با همه اين حرف‌ها، وقتي به سالن مي‌روم از جمعيت پر است.
دانشجوهاي علوم سياسي که عضو انجمن اصلاح‌طلب آزادي خواه هستند در لابي سالن برنامه منتظر شروع برنامه‌اند. آن‌ها مي‌گويند اعضاي انجمنشان نمي‌آيند، چون قرار نيست دانشجويي صحبت کند و فقط مراسم براي سخنراني رئيسي است، ولي ما آمده‌ايم ببينيم که چه مي‌گويد.
**همسر رئيسي مباحث سياسي را در کلاس مطرح نمي‌کند
از همه اين‌ها وقتي پرسم مي‌دانيد که همسر آقاي رئيسي در دانشگاه شما استاد است اظهار بي‌اطلاعي مي‌کنند.
جميله علم‌الهدي دختر آيت‌الله سيد‌احمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد، يکي از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي است. يکي از مسئولين انتظامات مي‌گويد همسر رئيسي(علم‌الهدي) را دعوت کرده‌ايم، ولي نمي‌دانيم مي‌آيد يا نه.
در سالن با دو دانشجوي دکتر جميله علم‌الهدي در درس جامعه شناسي آموزش‌عالي هم‌صحبت مي‌شوم که در توصيفش مي‌گويند:‌ «ما نمي‌دانستيم همسر رئيسي است؛ بچه‌هاي ترم‌بالايي به ما گفتند. هيچ وقت در کلاس مطرح نکرده. استاد خيلي خوبي است و مباحث سياسي را هم در کلاس مطرح نمي‌کند.»
**کليپ، تشويق، هو
سالن از جمعيت پر مي‌شود. مسئول بسيج پشت تريبون بيانيه‌اي عليه دولت مي‌خواند و مشکلات کشور را بر عهده دولت مي‌خواند و در انتهاي حرفهايش از حضار مي‌خواهد که بلند تشويق کنند.
کليپي پخش مي‌شود. در حمايت از کسي نيست، بلکه عليه حسن روحاني رئيس جمهوري و رئيس دولت اصلاحات است. کليپ با انتخابات سال 92 و نماد انتخاباتي روحاني شروع مي‌شود که با تشويق حضار همراه است. نوبت به صحبت‌هاي رئيس دولت اصلاحات درباره روحاني که مي‌رسد دوباره تشويق حضار سالن را پر مي‌کند. اما تشويق‌ها بي‌جواب نمي‌ماند و بعد از سخنان روحاني درباره تحريم‌ها با «هو» کشيدن جمع مخالفان همراه مي‌شود.
اما «هوو» کشيدن تمام نمي‌شود و وقتي مجري از حضار مي‌خواهد آقاي رئيسي را تشويق کنند، بعد از پايان تشويق‌ها خانمي از ميان جمعيت با «هويي» بلند سکوت بعد از تشويق را مي‌شکند. همين کافي بود تا انتظامات برنامه دور او حلقه بزنند و تذکر دهند. يکي از همراهان دختر جوان فرياد کشيد: «چطور هو کشيدن براي روحاني اشکالي نداشت ولي هوو کشيدن براي رئيسي گناه داره؟»
**خدا رحم کرد ما رئيس جمهور نشديم که...
ساعت يک و نيم ابراهيم رئيسي پشت تريبون مي‌رود و عده‌اي هم به نشانه اعتراض به جمله آن دو دانشجوي دختر که هو کشيدند، جلسه را ترک مي‌کنند ولي با اين حال همچنان سالن پر است.
جميله علم‌الهدي همسر رئيسي همزمان با همسرش وارد سالن مي‌شود، ولي در صندلي در قسمت‌هاي انتهايي سالن مي‌نشيند. يکي از اعضاي انتظامات مي‌گويد دختران او هم آمده‌اند.
علم‌الهدي به سخنان همسرش واکنش‌هاي مختلفي نشان مي‌دهد. از جمله آنجا که رئيسي مي‌گويد «خدا رحم کرد ما رئيس جمهور نشديم که دلار بشود 5 هزارتومان!» خنده‌اي از سر رضايت بر چهره او نقش مي‌بندد.
رئيسي تنها به سوالات مکتوب دانشجويان پاسخ مي‌دهد، هرچند در ميان سخنانش چند دانشجو که مي‌گويند از طرفدارانش هستند سوالاتي را مطرح مي‌کنند. قريب دو ساعت سخنراني رئيسي که به پايان مي‌رسد برخي دانشجويان از کيفيت بد سوالات گله مي‌کنند و معتقدند آن قدر سوالات بد بود که حتي رئيسي هم خنده‌اش گرفت. مثلا آنجا که از او پرسيده بودند نظرت درباره قوه قضاييه چيست.
اما وقتي از انتظاماتي‌ها مي‌پرسم نظر شما درباره برنامه چيست مي‌گويند: از سخنان گهربار آقاي رئيسي استفاده کرديم.
گزارش از زينب نورانيان
**اداره کل اخبارچندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

نظر شما