شناسهٔ خبر: 29866155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زمینه کسب عنوان شهر دوستدار کتاب در یزد فراهم شود

R41376/P1377/S6,76/CT11

سرپرست فرمانداری یزد گفت: موفقیت‌های یزد در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند جهت دهی برای کسب عنوان شهر دوستدار کتاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، عباس حیدری صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد اظهار داشت: موفقیت‌های یزد در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند جهت دهی برای کسب عنوان شهر دوستدار کتاب است.

وی با اشاره به جمعیت، زیرساخت‌ها و تعداد کتاب‌خوان‌های مرکز استان یزد گفت: انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل‌های موجود تلاش بیشتری در جهت ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی یزد در سطح کشور انجام گیرد.

وی ظرفیت بالای خیری یزد را در حوزه‌های اجتماعی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هدایت این ظرفیت به سمت فعالیت‌های فرهنگی و تشکیل انجمن حامی کتابخانه‌ها می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه شهروندان نقش بارزی داشته باشد.

حیدری اولویت‌بندی نیازهای جامعه و معرفی آنها به خیرین را با اهمیت عنوان کرد و افزود‌: تجربه نشان داده هر کجا فعالیت فرهنگی به مردم واگذار شد حداکثر بازدهی را به دنبال داشته و قطعا استفاده و مشارکت مردم در ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیز از این امر مستثنی نیست.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با بیان لزوم انجام فعالیت‌‌های ابتکاری در نهاد گفت‌: پرداخت حق نیم درصد سهم شهرداری‌ها برای رونق این امور نهاد حیاتی است و انتظار می‌رود پرداختی‌ها به صورت منظم و مستمر انجام گیرد.    

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز رشد شاخص‌های نهاد را در استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در صورت بهره‌برداری از کتابخانه‌های مرکزی یزد زیرساخت‌های فرهنگی استان ارتقا می‌یابد.

رقیه دوست‌فاطمی‌ها با بیان اینکه دبیر کل نهاد کتاخانه‌های عمومی کشور در روزهای آینده از این پروژه بازدید می‌کند گفت:  کتابخانه مرکزی یزد با 7 هزار متر زیربنا دارای بخش‌های متعددی است که هزینه‌های آن از محل شهرداری‌های استان‌های برخوردار تامین می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما