شناسهٔ خبر: 29860686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سرپرست استانداری قم مطرح کرد؛

رسیدگی به کتابخانه ها پیشرفت ایران را به دنبال خواهد داشت

سرپرست استانداری قم گفت با توجه به لزوم ارتقای کتابخانه ها باید کیفیت کار را به کمیت ترجیح دهیم و این مهم مورد اهتمام گیرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد. در این جلسه سیدمحمدرضا هاشمی، سرپرست استانداری قم؛ عطاءالدین قاسمی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار؛ حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مدیر شعبه استانی سازمان متبوع؛ مهدی مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری و دیگر اعضای انجمن حضور داشتند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در ابتدای جلسه، به تشریح فعالیت‌های اداره کل در هفته کتاب پرداخت و گفت: بازگشایی کتابخانه عمومی ریحانه النبی، بخشودگی جرائم کتب دیرکردی، برگزاری نشست طنز قمپز با حضور طنزپردازان و نویسندگان، ثبت نام رایگان، تقدیر از کتاب خوانان برتر و کتابداران نمونه، رونمایی از چند عنوان کتاب بریل و حضور در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز قم از جمله برنامه های اداره کل در هفته کتاب بوده است.

جباری به همکاری نهاد کتابخانه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: نشست‌های کتاب خوان، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی در مدارس از جمله همکاری ما بوده است.

وی برگزاری نقد کتاب را از دیگر برنامه‌ها معرفی کرد وگفت: معرفی تازه های نشر و دیگر کتب مناسبتی و کاربردی از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی بوده است.

سرپرست استانداری قم به لزوم افزایش و ارتقای کتابخانه تاکید داشت وخاطر نشان کرد: باید کیفیت کار را به کمیت ترجیح دهیم و این مهم مورد اهتمام گیرد.

ایشان رسیدگی به کتابخانه‌ها را خدمت بزرگی دانست و تصریح کرد: استانداری در حد وسع و بضاعتش، حمایت خود را از اداره کل کتابخانه‌ها دریغ نمی کند؛ چرا که معتقدیم رسیدگی به کتابخانه، خدمتی بزرگ به شمار می‌رود و این خدمت ارزنده پیشرفت ایران عزیز را در پی خواهد داشت.

در بخش دیگر هاشمی ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود گسترش فرهنگ مطالعه امری خداپسندانه است و مجموعه اداره کل کتابخانه توانسته‌اند  برنامه‌هایی خوبی برگزار کنند.

در ادامه سرپرست استانداری به بازدید خود از کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های  موفقی در حوزه کتاب در همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف صورت گرفته که جای  خرسندی دارد چرا که کتابخانه حضرت آیت الله خامنه‌ای نماینده تمامی کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری استان نیز ضمن بیان این که ساخت کتابخانه در استان در دستور کارشان قرار دارد گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به گسترش کتابخوانی این سازمان اقداماتی جهت تخصیص بوستانی در منطقه پردیسان برای ساخت کتابخانه انجام داده است.

خاطر نشان می شود از جمله مصوبات این جلسه ساخت کتابخانه در منطقه محروم شهرقائم و راه اندازی اتوبوس کتاب تحت عنوان اتوبوس سیار بود.

نظر شما