شناسهٔ خبر: 29858923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان انتقال خون ايران به کمپين جهاني نجات "زينب" پيوست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - به دنبال دستور مديرعامل سازمان انتقال خون ايران، جستجو در بانک‌هاي اطلاعاتي گروه‌هاي خون نادر ايران براي يافتن خون سازگار با زينب، کودک دو ساله‌اي که مبتلا به سرطان است، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، متعاقب فراخوان يک موسسه غير انتفاعي در آمريکا، يک کمپين جهاني براي کمک به کودکي دو ساله به نام زينب موقال مبتلا به سرطان به جريان افتاده است. او براي درمان به اهداي گروه خوني بسيار کميابي نياز دارد. گروه خون اين کودک يکي از نادرترين انواع گروه‌هاي خوني است و اين مساله روند درمان او را با مشکل رو برو کرده است.
مسئولان اين موسسه مي‌گويند که تاکنون حدود 1000 نفر آزمايش شده‌اند، اما فقط سه نفر از آنها گروه خون مناسب براي انتقال به زينب را دارا هستند. پزشکان مي‌گويند براي درمان سرطان او حداقل به 10 نفر اهدا کننده خون نياز است. اوايل امسال پزشکان تشخيص دادند که زينب به بيماري نوروبلاستوما مبتلاست. اين سرطان تهاجمي و بسيار نادر اغلب در نوزادان و کودکان خردسال ديده مي‌شود.
موسسه غيرانتفاعي "One Blood" که در حال جستجو براي يافتن اهدا کننده خون است مي‌گويد که زينب در طول درمان سرطان نياز به تزريق خون دارد. چيزي که زينب را از بقيه متفاوت کرده است، فقدان يک آنتي ژن به نام " “Indina B”است که اغلب افراد عادي آن را در گلبول‌هاي قرمز خود دارند.
بنابر اعلام روابط عمومي سازمان انتقال خون، فقط افرادي ممکن است بتوانند اهدا کننده خون باشند که اصليت پاکستاني، هندي يا ايراني داشته باشند. يعني هم پدر و هم مادرشان اهل اين سه کشور باشد و گروه خوني آنها (O) يا (A) باشد. اما در اين جمعيت‌ها هم فقط چهار درصد اين افراد ممکن است داراي خون بدون آنتي ژن "Indian B" باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما