شناسهٔ خبر: 29858314 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فینال جام لیبرتادورس، ده هزار کیلومتر دور از خانه

فینال کوپا لیبرتادورس 2018، پس از حرف و حدیث ها و حواشی فراوان، امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس ترین بازی های تاریخ آمریکا جنوبی، در جایی خارج از این قاره برگزار می‌شود. دو تیم بوینس آیرسی که دشمنان قدیمی یکدیگر هستند، توانستند به فینال راه یابند و اولین سوپرکلاسیکو را در فینال کوپا لیبرتادورس برگزار کنند. همه انتظار داشتند که برای این بازی، آتش بازی در کار باشد ولی کسی فکرش را نمی‌کرد انفجارهایی رخ دهد که باعث شود بازی در 6 هزار مایلی بوینس آیرس برگزار شود.

 

 

 

پس از تساوی 2-2 دو تیم در دیدار رفت که در ورزشگاه بوکاجونیورز برگزار شد، همه چیز آماده دیدار برگشت بود که قرار بود دو هفته بعد در ورزشگاه ریورپلاته برگزار شود. اما دو تیم هیچگاه در ال مونومنتال به مصاف یکدیگر نرفتند. در حقیقت، پیش از شروع بازی، هنگامی که اتوبوس بوکا به سمت ورزشگاه در حرکت بود، هواداران ریورپلاته به این اتوبوس حمله کردند و دو بازیکن بوکا در جریان این اتفاقات دچار مصدومیت شدند. پلیس نیز برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد که این موضوع نیز روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود.

 

پس از این درگیری ها، بازی در ابتدا برای 24 ساعت به تاخیر افتاد و قرار شد که روز بعدش برگزار شود. اما اعتراض بوکا، سرانجام منجر به این شد که یکی از عجیب ترین تصمیمات در آمریکا جنوبی گرفته شود. کنفدراسیون آمریکا جنوبی اعلام کرد که ورزشگاه 80 هزار نفری سانتیاگو برنابئو، متعلق به رئال مادرید، میزبان دیدار برگشت خواهد بود و بازی حساس در جایی خارج از این قاره برگزار می‌شود.

 

 

 

 

در حالی که ریورپلاته و بوکاجونیورز هر دو خود را آماده این بازی می‌کنند و هزاران هوادار وفادار باشگاه نیز در این مسیر آنها را همراهی می‌کنند، اما هیچکدام از دو تیم نمی‌خواستند بازی به این شکل برگزار شود. در حقیقت، تصمیم کنفدراسیون برای تغییر مکان بازی، آنها را در یک موضوع به اتحاد رساند: مخالفت با تصمیم کنفدراسیون.

 

مسئولین بوکا از کنفدراسیون می‌خواستند که ریوری ها را به خاطر رفتار هوادارانشان جریمه کرده و پیروزی 3-0 بوکا در این دیدار را اعلام کنند، اعتراضی که بعدها به دادگاه حکمیت ورزشی کشیده شد و درخواست بوکا نیز رد شد.

 

 

 

 

ریور نیز در همین حال، برتری میزبانی خانگی را از دست داده است، هر چند که تعداد هوادارانش در برنابئو بیشتر باشند. اعتراضات به این اتفاق دائم بالا و بالاتر گرفت تا شهردار بوینس آیرس، مافیا را عامل این اتفاقات دانست و دیگو مارادونا، رئیس جمهور آرژانتین را.

 

 

 

 

از 80 هزار بلیت برنابئو، 25 هزار بلیت به هر تیم اختصاص داده شده ولی فقط 5 هزار بلیت در داخل آرژانتین فروش رفته است. بخشی از بلیت ها نیز در اختیار هواداران رئال مادرید قرار گرفته است. لیونل مسی، مهمان اختصاصی بازی امشب خواهد بود و در ورزشگاه حضور خواهد داشت ولی کریستیانو رونالدو، دعوت فلورنتینو پرز را در این رابطه رد کرده است.

 

با این حال، بازی حساس دو تیم سرانجام امروز برگزار خواهد شد و طلسمش شکسته می‌شود. با توجه به دیدار رفت، احتمالا امشب دیدار بسیار جذاب و دیدنی را شاهد خواهیم بود.

نظر شما