شناسهٔ خبر: 29852404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس هيات يمني: براي صلح به سوئد آمده‌ايم نه تسليم شدن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رئيس هيات مذاکره کننده جنبش انصارالله يمن در مذاکرات صلح استکهلم با بيان اينکه اين هيات براي صلح به سوئد آمده است نه براي تسليم شدن، توقف حملات ائتلاف متجاوز سعودي به بندر الحديده را در غرب يمن خواستار شد.
به گزارش بامداد يکشنبه پارس‌تودي؛ «محمد عبدالسلام» در گفت وگو با شبکه تلويزيوني لبناني الميادين، با ابراز تعجب درباره برخي خواسته‌هاي طرف مقابل در مذاکرات صلح سوئد گفت، چگونه از ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن خواسته مي‌شود پيش از برقراري صلح و به‌رغم وجود هزاران متجاوز مزدور در کشور، سلاح‌هاي خود را تحويل دهند.
«عبدالسلام» هدف هيات صنعاء از حضور در مذاکرات سوئد را بازگشت آرامش به يمن برشمرد.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از 6 دسامبر جاري با حضور طرف‌هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن در استکهلم سوئد به مدت يک هفته آغاز شده است.
اين دور از مذاکرات ابتدا قرار بود، ششم سپتامبر در ژنو سوئيس برگزار شود اما با کارشکني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
دور نخست و دوم اين مذاکرات سال 2015 درسوئيس و دور سوم آن سال 2016 به مدت سه ماه در کويت برگزار شد که آن هم با کارشکني کشورهاي عضو ائتلاف از جمله عربستان و امارات بي‌نتيجه ماند.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي و متحدانش با شکست روبه‌رو شده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.118/120
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن

نظر شما