شناسهٔ خبر: 29844000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عامری:

مشکلات کتابخانه مرکزی یزد به‌زودی رفع می‌شود

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد گفت: بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، مشکلات کتابخانه مرکزی یزد به‌زودی رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر یزد،  ونوس عامری پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای شهر با اشاره به مشکلات کتابخانه مرکزی یزد که در بافت تاریخی بنا نهاده شده اما به دلیل بروز مشکلات متعدد هنوز از آن بهره‌برداری نشده ، اظهار‌ کرد: این بنا دچار پیچیدگی‌های حقوقی شده اما بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، مشکلات به‌زودی رفع می‌شود.

 وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌ها اداره شود یا شهرداری، افزود: ترجیح ما این است که این کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌ها اداره شود و تلاش ما نیز بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به پرسشی در مورد نامتناسب بودن ایستگاه‌های اتوبوس شهری یزد، بیان‌کرد: معتقدیم که ایستگاه‌ها باید متناسب با بافت شهر باشد؛ زیرا ایستگاه‌ها جزو المان‌های شهری هستند و طرح‌هایی نیز در این زمینه داریم که به شهرداری ارائه شده است.

 وی در مورد اتباع خارجی و حضور آنها در بافت تاریخی شهر یزد نیز اظهار‌ کرد: پیشنهاد ما این بود که چند مهمانشهر در یزد ایجاد شود تا همه اتباع خارجی مجاز در این شهرها اسکان داده شوند.

عامری خاطرنشان‌ کرد: در صورت ایجاد این مهمان‌شهرها نه تنها خدمات به آنها ارائه می‌شود، بلکه برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی آنها نیز ارائه می‌شود.

 وی با بیان اینکه حسن این طرح، جداسازی اتباع خارجی از اتباع غیرمجاز و جمع‌آوری آنها از بافت تاریخی یزد است، افزود: اجرای این طرح نیاز به همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم دارد.

 عضو شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه تلاش ما این است تا هم خود هویت شهر را بشناسیم و هم به دیگران معرفی کنیم، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های متعددی به اجرا درآمده که از آن جمله می‌توان به برگزاری سمپوزیوم جهانی خشت خام، رویداد هنری پرسبوک‌ با نگاه ویژه به صنعت نساجی، جشنواره تئاتر خیابانی اشاره کرد.

انتهای پیام/4062/

نظر شما