شناسهٔ خبر: 29842516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کالاهای قاچاق عامل برخی بیماریهای خاص

خبرگزاری صداوسیما

کالا‌های قاچاق در حوزه سلامت، عامل برخی از بیماری‌های خاص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کالاهای قاچاق عامل برخی بیماریهای خاصاستان گفت::مصرف این کالا‌ها بدون در نظر گرفتن اصالت کالا، منجر به بروز برخی بیماری‌های لاعلاج شده است 
قائدی با بیان اینکه نزدیکی به بنادر و وجود سودجویان باعث عرضه این کالا‌ها به صورت قاچاق در بازار استان شده است، افزود: مصرف برخی کالا‌های قاچاق آرایشی بهداشتی یا خوراکی، افراد را به سرطان وبیماری‌های خاص مبتلا می‌کند.
وی گفت:: با هدف پیشگیری از مصرف این کالا‌ها برچسب اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه این کالاها می شود.

قائدی ادامه داد: با ارائه‌ی این کد به سامانه‌ی پیامکی دو هزار ۸۸۲۲ یا تلفن گویا‌ی ۰۲۱۶۱۸۵ می توان بصورت فوری از اصالت این کالا‌ها آگاه شد.
عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری هم با اشاره به میزان کالا‌های مکشوفه قاچاق گفت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی وصنعت و معدن کار شناسایی کالا‌های قاچاق سلامت محور، شامل انواع خوراکی، آشامیدینی وهمچنین آرایشی بهداشتی و کمک پزشکی شناسایی و جمع آوری می شود.
بهمنی افزود: امسال ۱۱ هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی، بیش از ۱۱۰ تن انواع مواد خوراکی، آشامیدنی و ۵ تن توتون غیر قابل مصرف، شناسایی و قبل از ورود به بازار، توقیف شد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2923102" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2296934/2923102?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما