شناسهٔ خبر: 29836515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشگاه آزاد بسترساز اشتغال دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: این دانشگاه می خواهد بسترساز اشتغال دانش بنیان باشد و بر توان دانشجویان متکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی طهرانچی در مراسم روز دانشجو که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، افزود: این دانشگاه می خواهد بر توان دانشجویان متکی باشد و هم اکنون تحولات خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به 16 آذر و تبریک روز دانشجو ، تاکید کرد: 16 آذر سال 32 نخستین پاسخ دانشجویان به سلطه گری امریکا بود، پاسخی که حاکی از این مطلب است که ما دانشجویان نمی خواهیم در قبال سلطه امریکا ساکت باشیم و هم اکنون 40 سال است که امریکا از دست ما عصبانی است و 16 آذر مطلع الفجر آمریکاستیزی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  افزود: حرکت 16 آذر 32 فرهنگ را به دانشگاه هدیه داد فرهنگی که اصیل و مبتنی بر دین و انقلاب بود و دانشجو باید آرمان خواه باشد و فرهنگ ساز حرکت کند.

طهرانچی در ادامه به کارکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آموزش، تولید علم، افزایش مستندات علمی و تعالی فردی و اجتماعی از جمله کارکردها به شمار می آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به نقش مهم دانشجویان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و برگزاری اردوهای جهادی گفت : در زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت جنگ سازندگی نیز آغاز شد و معرکه ای بود که جوانان انقلابی درک محرومیت داشته باشند و و خوشبختانه امروز هم با برگزاری اردوهای جهادی، این جنگ سازندگی دوباره زنده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید هر دانشجو حداقل یکبار در اردوهای جهادی شرکت کند تا از محرومیت ، درک داشته باشد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی است و این شعار دانشگاه آزاد اسلامی است ، گفت: در یک توسعه هوشمند باید مردم و دانشجویان در مناطق محروم حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ساماندهی پایان نامه های دانشجویی در طرح پایش مورد توجه قرار گرفته است و همچنین در حال ایجاد تحولاتی در نظام اداری دانشگاه هستیم.

طهرانچی با بیان اینکه اردوهای معرفتی جایش در دانشگاه خالی بود، تاکید کرد: دانشجوی قبل از انقلاب تلاش می کرد تا کتاب های علامه طباطبایی و مجموعه کتاب های جهان بینی توحیدی شهید مطهری را بخواند و هم اکنون دانشجویان فهمیدند که در این زمینه نیاز جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه موکب های دانشجویی در پیاده روی اربعین یک رخداد بی نظیر محسوب می شود، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت عظیمی وجود دارد و من با واحدهای این دانشگاه در استان های ایلام و هرمزگان ارتباط برقرار کردم تا مجموعه راهیان نور بهتر از گذشته برگزار شود.

طهرانچی افزود: نباید از کاروان های راهیان نور غفلت کرد چرا که این فعالیت بسیار مهم است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی است گفت: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی معرکه‌ای بود که طی آن جوانان انقلاب، محرومیت را درک و خود را وقف مردم محروم کردند.

طهرانچی ادامه داد: به نظر من هر دانشجو باید در طول حیات دانشجویی خود حداقل یکبار در این اردوها شرکت کند. شعار ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه حقیقی است که در یک نظام یکپارچه و هماهنگ با حضور بیش از یک میلیون جمعیت فعالیت دارد.

طهرانچی نیز درباره رسالت دانشجو افزود: دانشجو هسته بنیادین تحولات کشور است و باید مبتنی منابع انسانی پویا و فعال فعالیت مناسبی داشته باشد.

وی گفت: دانشجوی تحول خواه، سلطه ستیز، استعمارستیز و مدافع استقلال کشور باید بتواند عدالت خواهی را با بصیرت نگاه کند و امروز چرخ پویای حرکت در کشور همین دانشجویان هستند.

طهرانچی افزود: امروز به صورت نمادین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و در 200 جلسه در سطح دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور مراسم روز دانشجو برگزار شد و من این روز را به همه دانشجویان تبریک می گویم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری نمایشگاه فن بازار پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در متن جامعه حضور داشته باشد و بسترساز استقلال دانش بنیان باشد ما از این دست تحولات بیشتر خواهیم دید چرا که در شرایط اقتصادی کشور می خواهیم با تکیه بر نگاه اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشیم البته حرکت های جدی شروع شده است.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه ازاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است گفت: این دانشگاه به وسعت کل کشور برنامه ای جدی در راستای بسترسازی دانش بنیان دارد برنامه هایی برای ساماندهی پایان نامه های دانشجویی، برنامه هایی برای حل مشکلات ملی و منطقه ای کشور و نگاه خاص به موضوع فناوری در فضای سایبری و مجازی که از این پس شاهد ارائه و بیان برنامه ها هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره رونمایی از سامانه پیام رسان داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک شبکه حقیقی با بیش از یک میلیون جمعیت است و این شبکه حقیقی باید بتواند با یک نظام یکپارچه در یک فضای خوب فعالیت داشته باشد تا از تحولات فضای مجازی برای رسیدن به دانشگاهی هوشمند که مبتنی بر یادگیری بر فناوری های نوین است استفاده کند.

طهرانچی در پایان تاکید کرد: رونمایی از سامانه پیام رسان داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برنامه ای است که توسط دانشجویان این دانشگاه ارائه شده و در آینده نزدیک شاهد رونمایی از طرح های جدید این دانشگاه هستیم.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار شد.

نظر شما