شناسهٔ خبر: 29832471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سروده های شبانه روشندل آستارایی رونمایی شد

مجموعه شعر شاعر روشندل آستارایی با عنوان « سروده های شبانه » رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « آرزو عباس زاده » روز گذشته( جمعه، ۱۶ آذر) در آیین رونمایی از نخستین مجموعه شعر احد کرگانرودی مقدم، شاعر روشندل آستارایی که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در محل کتابخانه پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار شد، اظهارکرد: تعداد کتاب، کتابخانه و کتابخوان جزء شاخص های اساسی توسعه کشورهاست و متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما پایین است و متولیان امر باید با پژوهش در این حوزه، چاره اندیشی و برنامه ریزی کنند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر عهده نهاد کتابخانه‌هاست اما بدون مشارکت همگانی محقق نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: شهرستان آستارا از دیرباز در زمینه هنر و ادبیات زبانزد بوده و استعدادهای هنری زیادی در این شهرستان پرورش یافته که در عرصه فرهنگ و ادبیات کشور فعالیت کرده و به تولید آثار فاخر مشغول شده اند.

 

عباس زاده با بیان اینکه همه ساله آثار زیادی از شاعران و نویسندگان منتشر می‌شود، گفت: امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی، از پدیدآورندگان کتاب در شهرستان حمایت کنند.

 

یاشار زینالی مقدم نیز در این آیین، اظهارکرد: اینکه چه می‌خوانیم و چه می‌بینیم انتخاب مان کدام فضاست؟ خیلی به این مربوط است که چگونه حرف می‌زنیم، چگونه رفتار می‌کنیم و چگونه به آرایش زندگی مان مشغولیم من باور دارم که خوشبختی کیفیت تفکر است.

 

ناشر مجموعه شعر « سروده های شبانه » با اشاره به اینکه این کتاب شعر غزلیات کلاسیک در شمارگان یکهزار نسخه چاپ و روانه بازار شده است، افزود: این مجموعه شعر ۳۱۴ صفحه دارد و مسائل عاشقانه، اجتماعی و احوالات درونی شاعر از موضوعات آن است.

 

زینالی مقدم گفت: احد کرگانرودی خالق این مجموعه شعر متولد ۱۳۴۰ در شهر مرزی آستارا و فوق لیسناس زبان و ادبیات فارسی است.

نظر شما