شناسهٔ خبر: 29821969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش فعالان مجازی لبنان به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره تونل های زیرزمینی

بیروت-ایرنا- در پی عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی برای کشف و انهدام تونل های زیرزمینی منتسب به حزب الله لبنان در مناطق مرزی، فعالان فضای مجازی لبنانی هشتگ «سَنَعبُر» را داغ و تاکید کردند: از جایی که فکرش را نمی کنید از مرزها «عبور خواهیم کرد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از ساعات اولیه روز سه شنبه که ارتش رژیم صهیونیستی در آنسوی دیوار حائل ساخته شده در مرز با لبنان مشغول حفاری زمین برای به قول خودشان کشف تونل های زیرزمینی حزب الله شدند، نگرانی شدیدی در میان شهرک نشینان صهیونیست و سربازان اسرائیلی بوجود آمد که مبادا نیروهای مقاومت هرلحظه بالای سرشان حاضر شوند.
کابوس صهیونیست ها با عقب نشینی از خاک جنوب لبنان در سال 1379 به پایان نرسید و در تابستان 1385 طی 33 روز نظامیان تا دندان مسلح اسرائیلی نتوانستند به خیال خود وارد لبنان شده و حزب الله را نابود کنند، بلکه این تانک ها، هلی کوپترها و نظامیان آنها بود که یکی پس از دیگری به آتش رزمندگان مقاومت اسلامی گرفتار می شد و می سوخت.
اینگونه آنها رو به ساخت دیواری به دور خود آوردند تا مبادا در جنگ احتمالی آینده طبق وعده «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در ساعات اولیه آن جنگ شهرک های شمالی فلسطین اشغالی و شهر «الجلیل» به دست جان بر کفان حزب الله تسخیر شود.
نگرانی های صهیونیست ها فقط به «دیوار ترس» که سیدحسن نصرالله آن را «مرگ رویای اسرائیل بزرگ» خواند ختم نشده و حالا چه واقعا در اقدامی نظامی از روی برخی شواهد و چه در حرکتی نمایشی و تبلیغاتی، در چند نقطه از مرز 79 کیلومتری با لبنان به دنبال تونل هایی می گردند تا تخریبشان کنند، که مبادا حزب الله از طریق آن به طرفشان هجوم ببرد.
در این سو شهروندان لبنانی زندگی طبیعی شان را دنبال می کنند، برخی در مزارع و باغ های جنوب، مشغول کشاورزی و دامپروری هستند، برخی مانند همیشه فرزندان خود را به مدرسه می فرستند و عده زیادی هم در فضای رسانه ای و مجازی، اسرائیلی ها را به سخره می گیرند.
صدها کاریکاتور و عکس طراحی شده که زیر آن به طور مثال نوشته شده «تونل بیروت-قدس» و حتی نام برخی فروشگاه های معروف لبنانی را در آن آورده اند و نوشته اند شعبه تونل. یکی تصویری طراحی کرده و زیرش درج کرده تونل «ضاحیه-غزه» برای حمل موشک؛ طراح دیگری نوشته بود: اسرائیلی ها، زودتر پوشک بخرید چون ما از تونل به یکباره در کنارتان ظاهر می شویم و آن موقع است که خودتان را خیس کنید.
اما انبوهی از کاربران شبکه های اجتماعی از جمله در توئیتر و فیس بوک، هشتگی را داغ کرده اند که به اسرائیلی ها هشدار می دهد، هر کاری کنید ما از مرزها به سمت فلسطین عبور می کنیم و قدس را آزاد می کنیم.
کاربران جوانی که شاید خیلی از آنان در سال های اشغال کشورشان توسط رژیم صهیونیستی به دنیا نیامده بودند و از هجوم وحشیانه دشمن به کشورشان در سال 2006 چیز زیادی را به یاد نیاورند، اما با بصیرت و اطمینان به مقاومت، در جبهه مجازی به نبرد با اسرائیل روی آورده اند.
کاربری با نام «مهدی باقر» توئیت کرد: ای احمق های ترسو ما مالکان زمین هستیم ما از مرز «عبور خواهیم کرد» و زمین جای گام هایمان را تقدیس می کند، و خورشید بر پیشانی مان خواهد تابید. منتظر باشید و از ترس بمیرید که ما خواهیم آمد.
کاربران بی شماری مانند «آلاء کرکی» با انتشار تصویری از صحنه عبور رزمندگان حزب الله از مرز و اسیر کردن دو سرباز اسرائیلی در سال 2006 نوشتند: مراقب سیمهای خاردار و دیوار روی زمین باشید نه تونل زیرزمینی، ما اینگونه عبور کردیم و باز هم «عبور خواهیم کرد.»
کاربر دیگری با نام «جاد» نوشته بود: همانطور که «حاج عماد» (شهید عماد مغنیه فرمانده بزرگ حزب الله) گفته «عبور خواهیم کرد.»
«عبدالله عطیه» دیگر کاربری بود که تصویری از یکی از رزمندگان حزب الله در حال حفر تونل در سال های اشغال لبنان را به اشتراک گذاشت و کنار آن نوشت: هر قدر هم میان ما مانع باشد از آن «عبور خواهیم کرد» تا به قدس برسیم.
کاربری با نام «علی خلیل» توئیت کرد: به سختی سوار قطار حلب می شویم و قطار به راه می افتد، در راه اعلام می شود «ایستگاه بیروت، ندای آخر به مسافران فلسطین، قطار 5دقیقه دیگر حرکت می کند، ایستگاه بعدی «عکا» در حالی که کودکی در کنار پنجره در آغوش مادرش نشسته و از لبخند شهدای راه قدس می خندد. او می داند که بهترین روزها در انتظارش است.
«علی شعیب» خبرنگار لبنانی که رزمنده خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیلی هاست، در صفحه توئیتر خود نوشت: از روی حفاری هایتان «عبور خواهیم کرد».
«ایلی حنّا» روزنامه نگار لبنانی نوشت: بگذارید به سیاست مقاومت اعتماد داشته باشیم و ادعای صهیونیست ها را نه نفی و نه تایید کنیم. ما مالکان زمین هستیم و این حق مان است که به هر سلاحی مسلح شویم و از مردم، فرزندان و سرزمین مان دفاع کنیم. پس حق مان است که حتی تونل حفر کنیم یا سنگر بسازیم، اما به وعده خداوند ایمان داریم که «عبور خواهیم کرد.»
کاربرانی هم با انتشار عکس هایی از فرماندهان و رزمندگان شهید مقاومت، به خون آنان سوگند یاد کرده بودند که «عبور خواهیم کرد.»
«علی شلحوب» یکی از آنان بود که در کنار تصویری کمتر دیده شده از شهید عماد مغنیه نوشت: حاج عماد، پایان وجود رژیم تان را با دو کلمه ترسیم کرده است «عبور خواهیم کرد» چون «روح ها هستند که می جنگند.»
شماری از کاربران مسیحی هم در این حرکت همراه شده اند و خطاب به اسرائیلی ها نوشته اند که «در غزه شکست خوردید، چطور جرأت فکر کردن به لبنان را می کنید.»
«اسرائیل تحفر قبرها» یعنی «اسرائیل قبر خود را حفر می کند» دیگر هشتگ لبنانی ها در واکنش به عملیات صهیونیست هاست که به ترندهای بالا تبدیل شده است.
خاورم**2054

نظر شما