شناسهٔ خبر: 29815384 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

درباره حواشی دربی ۸۸

ساعاتی پس از اتمام دربی 88 خبرگزاری و سایت‌های معتبر کشور خبری درخصوص یک اتفاق تلخ در ورزشگاه آزادی مخابره کردند که تیتر مشترک‌شان «زورگیری از تماشاگران بود» و هنوز هم روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف، این خبر موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روزنامه «فرهیختگان» یک روز بعد از دربی 88 تهران در مطلبی تحت‌عنوان «زورگیری» آورده بود که بعد از دربی چند سارق مسلح به سلاح سرد در بیرون از ورزشگاه آزادی با زورگیری از تماشاگران، گوشی‌های آنها را مورد دستبرد قرار داده‌اند. پس از انتشار این خبر مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به این خبر واکنش نشان داد و جوابیه‌ای برای روزنامه «فرهیختگان» ارسال کرد.  آنچه در ادامه می‌آید جوابیه وزارت کشور و پاسخ «فرهیختگان» به این جوابیه است.

جوابیه:  مستند به جوابیه نیروی انتظامی تهران بزرگ هیچ‌گونه سرقت و زورگیری در ورزشگاه و محیط‌های پیرامونی آن در بازی موردنظر رخ نداده و پرونده‌ای هم در این خصوص در کلانتری‌های مجاور ورزشگاه آزادی تشکیل نشده است، لذا چنانچه مستنداتی درخصوص وقوع بزه اعلامی موجود است به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منعکس شود تا بررسی لازم معمول گردد.

پاسخ «فرهیختگان»: ساعاتی پس از اتمام دربی 88 خبرگزاری و سایت‌های معتبر کشور خبری درخصوص یک اتفاق تلخ در ورزشگاه آزادی مخابره کردند که تیتر مشترک‌شان «زورگیری از تماشاگران بود» و هنوز هم روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف، این خبر موجود است و در گزارش منتشرشده در «فرهیختگان» نیز با بیان این مطلب که «بعد از بازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه...» مشخص کردیم که منبع اصلی، خبر منتشرشده در خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بوده است. نکته دیگر اینکه یک روز پس از انتشار خبر مذکور سرهنگ کیوان ظهری، رئیس‌پلیس پیشگیری پایتخت در مصاحبه‌ای که برای تکذیب خبر انجام داد (و روی خروجی سایت‌های خبری موجود است) گفت: «ماموران طی بازرسی‌ها و گشت‌زنی در اطراف ورزشگاه در زمان برگزاری بازی دربی موفق به شناسایی و دستگیری 9 سارق و جیب‌بر که در محوطه ورزشگاه درحال پرسه‌زنی بودند، شدند. تعداد هفت عدد گوشی تلفن‌همراه در زمان دستگیری جیب‌برها و بازرسی بدنی از آنها کشف و ضبط شد.» این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که در روز دربی برخلاف جوابیه نیروی انتظامی، سرقت تلفن همراه رخ داده است و باید پرسید چرا با وجود اعلام خبر رسمی بازداشت سارقان و کشف تلفن‌های همراه‌ مسروقه، پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری‌های مجاور ورزشگاه آزادی تشکیل نشده است!

نظر شما