شناسهٔ خبر: 29812265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز| تقابل پیروزترین و پر تساوی‌ترین تیم‌های لیگ هجدهم در مشهد‌

R7887/P1377/S6,47/CT7

تیم‌های پدیده و ماشین‌سازی تبریز در حالی به میزبانی تیم مشهدی به مصاف هم می‌روند که تیم میزبان بیشترین برد و تیم تبریزی بیشترین تساوی لیگ هجدهم را کسب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم ماشین‌سازی در پانزدهمین هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 17 فردا (جمعه) در دیداری خارج از خانه به مصاف پدیده مشهد می‌رود.

شاگردان رضا مهاجری در حالی به مصاف پدیده می‌روند که علی‌رغم بازی خوب خود در دیدار گذشته‌شان، با نتیجه یک-صفر مقابل پرسپولیس شکست خوردند. پدیده نیز با شکست یک-صفر مقابل سپاهان در دیداری خارج از خانه به مصاف ماشین‌سازی می‌رود تا شاید با ناکامی شاگردان امیر قلعه نویی، بتواند دوباره صدر جدول رده‌بندی را در اختیار بگیرد.

تیم میزبان با کسب 29 امتیاز از 13 بازی گذشته خود عملکرد خوبی داشته و در رده دوم جدول قرار گرفته است. این تیم در بازی‌های گذشته 9 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست تجربه کرده و 17 گل زده به همراه 6 گل خورده نیز در کارنامه این تیم به چشم می‌خورد.

این تیم با کسب 3 امتیاز خانگی مقابل ماشین‌سازی می‌تواند به صعود یک پله‌ای و صدرنشینی در جدول رده‌بندی امیدوار باشد اما در صورتی که شاگردان گل‌محمدی در این دیدار به کمتر از 3 امتیاز رضایت دهند، ممکن است جایگاه خود را از دست بدهند. شکست مقابل ماشین‌سازی نیز می‌تواند این تیم را با دو رده سقوط به جایگاه چهارم جدول برساند.

در آن سوی میدان ماشین‌سازی که در دیدارهای اخیر خود مقابل تیم‌های صدر جدولی عملکرد خوبی داشته، پس از شکست خانگی مقابل پرسپولیس در دقایق پایانی، با انگیزه‌ای مضاعف راهی مشهد شده تا جمع امتیازات خود در پایان نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را به 16 برساند.

این تیم در حال حاضر با ثبت یک برد، 10 تساوی و 3 شکست در 14 دیدار گذشته خود، 13 امتیاز کسب کرده و در رده یازدهم جدول قرار دارد.ماشین‌سازی در بازی‌های گذشته خود 10 گل زده و 12 گل نیز دریافت کرده است.

شاگردان مهاجری در صورت پیروزی در دیدار با پدیده می‌تواند به صعود 3 رده‌ای در جدول امیدوار باشد. شکست در این دیدار نیز می‌تواند شاگردان مهاجری را به رده چهاردهم جدول برساند.

عملکرد پدیده و ماشین‌سازی در 5 بازی اخیر لیگ هجدهم

تیم فوتبال پدیده در 5 دیدار اخیر خود 4 برد و یک شکست تجربه کرده است. شاگردان گل‌محمدی که عملکرد خوبی در لیگ هجدهم داشته‌اند، در بازی اخیر خود مقابل سپاهان تن به شکست دادند تا نوار پیروزی پدیده در هفته چهاردهم لیگ پاره شود. با توجه به بازی عقب‌افتاده پدیده با استقلال تهران، تیم مشهدی فعلا با 13 بازی در رده دوم جدول قرار دارد.

ماشین‌سازی تبریز هم در 5 بازی اخیر خود 4 تساوی و یک شکست تجربه کرده است. سبزقبایان تبریزی با توجه به کمبود بازیکن، شرایط نامناسبی تجربه می‌کنند که این موضوع بیشتر در خط حمله ماشین‌سازی به چشم می‌خورد. شاگردان مهاجری علی‌رغم خلق موقعیت‌های مناسب در دیدارهای اخیر، نتوانسته‌اند دروازه حریفان را باز کنند.

تقابل پیروزترین و پر تساوی ترین تیم لیگ هجدهم

پدیده و ماشین‌سازی در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم میزبان با کسب 9 برد در لیگ هجدهم، پیروزترین تیم لیگ هجدهم تا بدین جای کار است. پس از این تیم نیز سپاهان با 8 پیروزی در 13 بازی، بیشترین برد را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان، ماشین‌سازی با کسب 10 تساوی در 14 دیدار، به همراه صنعت نفت آبادان بیشترین تساوی لیگ هجدهم را در کارنامه دارد.

عملکرد متفاوت پدیده و ماشین‌سازی در خط دفاعی و هجومی

تیم ماشین‌سازی که فصل را با مشکلات زیادی آغاز کرده بود، بیشترین اشتباهات را در خط دفاعی داشت و گل‌های زیادی در ابتدای فصل دریافت کرد. با حضور رضا مهاجری، ضعف سبزقبایان در این خط به صورت نسبی رفع شد اما مشکل دیگر این تیم در خط هجومی بود که حتی پس از تغییر سرمربی نیز، این مشکل رفع نشد تا امروز ماشین‌سازی با به ثمر رساندن 10 گل در 14 بازی یکی از ضعیف‌ترین خطوط هجومی لیگ را در اختیار داشته باشد.

ضعف خط هجومی ماشین‌سازی در حالی بیشتر به چشم می‌خورد که این تیم موقعیت‌های زیادی در بازی‌هایش ایجاد می‌کند اما در ضربات نهایی نمی‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند. تیم تبریزی در بازی‌های گذشته خود 12 گل نیز دریافت کرده است.

در آن سوی میدان پدیده عملکرد خوبی در خط دفاعی و هجومی داشته، این تیم همراه با استقلال تهران با دریافت 6 گل در 13 بازی پس از پرسپولیس قوی‌ترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده است. سرخپوشان پایتخت در دیدارهای گذشته خود 4 گل دریافت کرده‌اند.

پدیده در بازی‌های گذشته خود 17 گل نیز به ثمر رسانده تا پس از سپاهان و تراکتورسازی سومین خط هجومی قدرتمند لیگ را داشته باشد. دو تیم اصفهانی و تبریزی به ترتیب 27 و 22 گل زده در کارنامه دارند.

عملکرد پدیده در بازی‌های خانگی لیگ هجدهم

پدیده مشهد با انجام 7 بازی خانگی در لیگ هجدهم 5 پیروزی کسب کرده است. این تیم در دیدارهای خانگی خود یک تساوی و یک شکست نیز در کارنامه دارد. خط دفاعی پدیده با دریافت تنها 2 گل در این 7 بازی نشان می‌دهد مهاجمان ماشین‌سازی که فروغ چندانی در این فصل نداشته‌اند، باید از تک موقعیت‌های ایجاد شده بهترین استفاده را بکنند. این تیم در 7 بازی خانگی خود 9 گل نیز به ثمر رسانده است.

عملکرد ماشین‌سازی در بازی‌های خارج از خانه

شاگردان رضا مهاجری در 6 دیدار خارج از خانه خود هنوز موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. این تیم با کسب 5 تساوی و تحمل یک شکست در 6 دیدار خارج از خانه خود، در رده یازدهم جدول این بازی‌ها قرار گرفته است. ماشین‌سازی در دیدارهای خارج از خانه خود 4 گل زده و 5 گل دریافت کرده است.

تیم تبریزی که در این فصل از مسابقات با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است، با اتمام دیدارهای نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم به دنبال تجدیدقوا و رفع نواقص تیمی در خط حمله و خط دفاعی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، دیدار تیم‌های پدیده و ماشین‌سازی بدون محروم و از ساعت 17 فردا (جمعه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز می‌شود.

گزارش از حامد زاهدی

انتهای پیام/ش

نظر شما