شناسهٔ خبر: 29792122 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برق مشترکان پرمصرف

حقی فام گفت:در صورت عبور مشترکان از الگوی مصرف قیمت برق آنها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برق مشترکان پرمصرفبه گزارش خبرنگار اقتصادی و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به کمبود تولید برق در تابستان اظهار کرد: افزایش مصرف برق در تابستان بار فراوانی را بر شبکه تحمیل می‌کند و از سوی با کاهش بارش و کمبود تولید برقابی وزارت نیرو با مشکلات فراوانی برای تامین برق مواجه شده است.

این مقام مسول با اشاره به میزان مصرف برق خانگی تصریح کرد: ۵۲ درصد از بار شبکه در زمان پیک مصرف مربوط به مشترکان خانگی است و سال گذشته از طریق روش‌های مانند تعرفه‌های تشویقی و ارایه الگوی مصرف برق در پی مدیریت مصرف شبکه بودیم و تا حدودی نیز موفق به کنترل آن شدیم.

به گفته وی؛ در سال جاری وزارت نیرو تصمیم گرفت که با استفاده از اهرم قیمت و ضریب پلکانی میزان مصرف را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:آیا خاموشی‌های برق سال آینده تکرار می‌شود؟ / راهکاری برای افزایش بازدهی نیروگاه‌های برق

حقی فام ادامه داد:پس از بررسی و استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه تصمیم به ارایه الگوی مصرف گرفته شد بر این اساس میزان مصرف برق در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات و در مناطق گرمسیری ۲۰۰۰ هزار کیلوات در نظر گرفته شده است.

وی افزود:در صورت عبور مصرف مشترکان از الگوی مصرف قیمت برق آنها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام مسول با اشاره به مصرف برق در کشور اظهار کرد:بنا بر آمار‌های موجود ۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و تنها ۱۵ درصد مشترکان پرمصرف هستند.

حقی فام ابراز کرد:در صورت تصویب این طرح از سوی دولت از ابتدای خرداد تا پایان شهریور به مدت ۴ ماه تعرفه برق به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح ابراز کرد:پیش بینی می‌شود تا پایان آذر این طرح از سوی دولت تصویب شود و توانیر با ارسال پیش قبص و اطلاع رسانی به مشترکان شرایط را براس اجرای این طرح به نحوه احسن فراهم کند.

به گفته وی؛ در صورت مدیریت مصرف ۱۵۰۰ مگاواتی شبکه حدود ۳ میلیارد دلار صرفه جویی آورده ان برای اقتصاد کشور است.

حقی فام در پایان گفت: وزارت نیرو علاوه بر افزایش قیمت برق مشترکان پر مصرف با طرح‌هایی مانند ۰۹۸، تغییر ساعات اداری، استفاده از لامپ‌های کم مصرف، مدیریت مصرف ادارت و ارگان‌های دولتی سعی در کاهش بار سال آینده  دارد.

انتهای پیام/

در صورت مدیریت مصرف ۱۵۰۰ مگاواتی،  حدود ۳ میلیارد دلار صرفه جویی می شود

نظر شما