شناسهٔ خبر: 29782505 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه شریف در پاسخ به ایسنا:

تغییرات زودرس مدیریتی در آموزش عالی زیان آور است+فیلم

رییس دانشگاه صنعتی شریف از عدم ثبات مدیریتی در آموزش عالی انتقاد کرد و گفت: به نظر من در شرایط فعلی تغییرات مدیریتی چه در سطح وزیر و چه در سطح روسای دانشگاه‌ها به صلاح آموزش عالی نیست و زیان آور است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن این بیان این مطلب به تبعات استیضاح وزیر علوم در آموزش عالی کشور اشاره کرد و افزود: ثبات مدیریتی در شرایط فعلی کشور در همه عرصه‌ها اعم از آموزش عالی بسیار اهمیت دارد، بر اساس آن چه که من شنیده‌ام متوسط عمر مدیریتی روسای دانشگاه‌ها در کشور حدود دو سال است و وقتی کسی در مسئولیت وزارت و یا رییس دانشگاه قرار بگیرد، در آن مدت کوتاه امکان برنامه‌ریزی در حوزه مربوطه را ندارد.

رییس دانشگاه شریف گفت: تغییرات مدیریتی زودرس و زود هنگام به زیان آموزش عالی است چرا که تمامی مدیران آموزش عالی و مسئولان اعم از وزیر و سایر افراد تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به پیشبرد برنامه‌های آموزش عالی کشور و ارتقای علم و فناوری کمک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است در عرصه آموزش عالی هم مشکلاتی وجود داشته باشد که لزوما تمامی این مشکلات قطعا از وزارت علوم ناشی نمی‌شود و مشکل از مراجع دیگری باشد، اما من تصور می‌کنم که در جمع وزارت علوم تلاش می‌کند که در عرصه رشد علم و فناوری دانشگاه‌ها وضعیت خوبی داشته باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در پایان، گفت‌: من به طور کلی فکر می‌کنم که در شرایط فعلی استیضاح به زیان آموزش عالی خواهد بود، اگر چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودشان در این زمینه تصمیم گیرنده هستند، اما تغییرات زودرس و تند در حوزه آموزش عالی چه در سطح وزیر و چه در سطح مدیریت های دیگر به صلاح آموزش عالی کشور نیست.

انتهای پیام

نظر شما