شناسهٔ خبر: 29741202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می دهد :

تب داغ تولید فیلم در سینمای ایران

تهران- ایرنا- همچنان خبرها از روزهای پایانی پروژه‌های سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هر چند اخبار تولید فیلم‌های سینمایی این روزها کمتر شنیده می‌شود و بیشتر کارگردانان در حال آماده سازی بخش‌های پایانی مراحل فنی فیلم خود و رساندن آن به جشنواره فجر هستند اما برخی آثار که باید در شرایط آب و هوایی این روزها تولید شوند به تازگی جلوی دوربین رفته اند.
فیلم سینمایی «مجبوریم» پنجمین اثر بلند سینمایی رضا درمیشیان بعد از «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» حالا خبر از انتخاب دو بازیگر جدید آن به گوش می رسد.
بابک کریمی و رضا بهبودی به تازگی به «مجبوریم» پیوسته اند تا تزه ترین ساخته درمیشیان همچنان کم خبر و بی سر و صدا در حال آماده سازی باشد.
در این فیلم تاکنون هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروفر، نگار جواهریان ، پردیس احمدیه و مجتبی پیرزاده ایفای نقش کرده اند.

**جلوه‌های ویژه «منطقه پرواز ممنوع»
فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» نیز در ادامه آماده سازی به جلوه‌های ویژه رسیده است.
سید هادی اسلامی که پیش از این ساخت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم‌هایی چون «ملک سلیمان»، «بادیگارد»، «چ» و «به وقت شام» را در کارنامه کاری خود داشته است، اجرای جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را برعهده گرفت.
این فیلم با اتمام تدوین توسط ابوذر حیدری در حال تکمیل مراحل پس تولید است.
«منطقه پرواز ممنوع» به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌شود.

**پوستر فانتزی برای «میلیونر میامی»
فیلم سینمایی کمدی «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان پس از آماده سازی کامل پوستر آن نیزطراحی شده است.
پوستر تصویرسازی‌ شده «میلیونر میامی» با نگاهی به فانتزی موجود در اثر طراحی شده است و محمد روح‌الامین نیز لوگوی آن را طراحی کرده است.
حمید فرخ‌نژاد، علی قربان‌زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، با هنرمندی افسانه بایگان و با حضور آتیلا پسیانی بازیگران «میلیونر میامی» هستند.
داستان فیلم سینمایی کمدی «میلیونر میامی» درباره چهار نفر است که می‌خواهند از راهی یک میلیون دلار را به جیب بزنند اما همیشه یکی از آن‌ها خراب‌کاری می‌کند!

*«گروگان» در پیش تولید
فیلم سینمایی «گروگان» به کارگردانی محمود دینی و تهیه کنندگی محمدرضا شرف الدین که به تازگی پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است، وارد مرحله پیش تولید شد.
فیلمبرداری «گروگان» در ایران و ترکیه انجام می شود و داستان این فیلم درباره عده ای از قاچاقچیان بین المللی است که با پشتیبانی گروهک های طالبان و داعش پس از کشتار دیپلمات های ایرانی در افغانستان از نوار مرزی شرق کشور برای انتقام از جمهوری اسلامی به اهالی یک روستا که درحال برگزاری مراسم عروسی هستند، حمله کرده و مراسم آنان را به جهنمی از آتش و خون تبدیل می کنند.
به دنبال آن، تعدادی از مردم را نیز با خود به گروگان می برند و اعلام می کنند شرط آزادی آنان، رها کردن چند تن از قاچاقچیانی است که در یکی از زندان های ایران بازداشت هستند. آنان به دولت جمهوری اسلامی فشار می آورند که در صورت آزاد نکردن آنها، تمامی گروگان ها را خواهند کشت.
گروه این روزها در حال مذاکره با هنرمندان ایرانی و ترک برای همکاری با این اثر سینمایی هستند.
برخی از لوکیشن های فیلم در تهران و شهرهای شرقی و غربی کشور انتخاب شده است.

**آخرین مراحل فنی «زیر صفر مرزی»
مستند «زیر صفر مرزی» به کارگردانی مهدی افشارنیک با پایان یافتن آخرین مراحل فنی برای نمایش آماده می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمود درویش نویسنده عرب می گوید جنگ پایان خواهد یافت و سران جنگ با یکدیگر دست خواهند داد...
این مستند به نویسندگی و کارگردانی مهدی افشارنیک و تهیه کنندگی علی جلیلوند تولید شده است.

**پروانه نمایش برای «حمال طلا»
فیلم سینمایی «لالا کن» به تهیه‌کنندگی حسن کلامی و کارگردانی مصطفی قربان‌پور نیز بعد از پایان یافتن مراحل فنی حالا مجوز نمایش خود را دریافت کرده است.
«لالاکن» اثری اجتماعی با موضوع کودک و نوجوان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش پسرک رویاپردازی است که در کوران اختلافات پدر و مادرش برای در امان ماندن از دنیای آدم بزرگ‌ها از رویاپردازی‌هایش برای خود پناهگاه می‌سازد.
در این فیلم امین زندگانی، بهنوش بختیاری، پادینا رهنما و مریم سرمدی ایفای نقش می‌کنند. راستین عزیزپور و عسل قزن قرایی به‌عنوان بازیگران کودک و نوجوان در این فیلم حضور دارند.

**تغییر نام «این و آن» به «برادر»
تدوین و صداگذاری فیلم کوتاه «برادر» با نام قبلی «این و آن» به کارگردانی مهدیه محمدی و تهیه کنندگی محدثه پیرهادی به پایان رسید.
با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «برادر»، کار تدوین و صداگذاری آن به ترتیب توسط امید میرزایی و رامین ابوالصدق انجام شد و هم اکنون امید روشن بین مشغول آهنگسازی آن است.
همچنین به طور همزمان کار جلوه های ویژه رایانه ای و اصلاح نور و رنگ آن توسط سعید خلیلی و یحیی علیی پیش می رود.
این فیلم یک اقتباس آزاد از داستان «این و آن» به قلم مریم السادات زکریایی است و قصه ای در بستر ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی را روایت می کند.
مهدیه محمدی پیش از این کارگردانی فیلم کوتاه «چرخ» را برعهده داشت.
«برادر» محصول جدید گروه هنری «کات» است. «کات» 2 سال پیش توسط باشگاه فیلم سوره برای حمایت از فیلمسازان جوان در عرصه تولید فیلم های کوتاه و نیمه بلند تشکیل شد.
در خلاصه داستان «برادر» آمده است: «در التهاب ماه های منتهی به انقلاب، جوانی که روز مهمی انتظارش را می کشد، باید میان خود و غریبه ای دست به انتخاب بزند ...»
سجاد بابایی، مجتبی واشیان و اکبر مددی مهر ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

**خیز «سرکوب» برای جشنواره
فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران که این روزها با پایان فیلمبرداری مراحل فنی را پشت را می گذارد فرم حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرد.
علیرضا علویان در حال صداگذاری این فیلم است و نسخه ای از فیلم «سرکوب» به زودی به دفتر جشنواره ملی فیلم فجر ارایه می شود.
حبیب اسماعیلی تهیه کننده و محمدصادق رنج کشان سرمایه گذار و مجری طرح «سرکوب» هستند.
باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم پور در اولین فیلم سینمایی رضا گوران بازی می کنند.
در خلاصه داستان فیلم «سرکوب» آمده است: یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده...

**مجوز اکران «حمال طلا»
فیلم سینمایی «حمال طلا» به تهیه کنندگی منصور سهراب پور و کارگردانی تورج اصلانی پس از مراحل فنی مجوز نمایش گرفت.
سعید آقاخانی، پیام احمدی نیا، لطف‌الله سیفی، ژاله صامتی، امید روحانی، امین آقا فرزانه، علیرضا مهران، حسن زاهدی، داوود محمدآبادی، محمود شفیع خانی و رضا شفیع خانی به ایفای نقش پرداخته اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: رضا، حمال طلا است. شغلش رساندن طلا و جواهرات از کارگاه به مغازه است. یک روز در مسیر از او دزدی می‌شود و او باید غرامت بپردازد. او از دوستش لویی کمک می‌گیرد اما نوسانات بازار تهران اوضاع او را بدتر می‌کند.
فیلم سینمایی «حمال طلا» در ژانر اجتماعی ساخته شده است.
فراهنگ**9246**

برچسب‌ها:

نظر شما