شناسهٔ خبر: 29739158 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس سازمان بهزیستی کشور:

مجازات اسلامی در انتظار دستگاه‌هایی که قانون جذب سه درصد معلولان را اجرا نکنند

محسنی بندپی با تاکید بر اجرای قانون سه درصدی بکارگیری معلولان توسط دستگاه‌ها گفت: در صورتی که هر دستگاهی این قانون را اجرا نکند جذب نیرو و سهمیه استخدام آنها قطع و همچنین مشمول قانون مجازات اسلامی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز دوشنبه 12 آذر در همایش روز جهانی معلولان ضمن تشکر از دست اندرکاران گرامیداشت این روز گفت: امروز 12 آذر روز جهانی معلولان است، روزی که باید مشکلات این جامعه را بررسی و اقدامات لازم را در راستای حل این مشکلات اتخاذ کرد. این افتخار نصیب سازمان بهزیستی شده است که سیاستگزار کار معلولان باشد.

 

رییس سازمان بهزیستی بیان کرد: امروز روز جهانی معلولان است لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که معلولان هیچ محدودیتی در رشد و بالندگی خود در مسیر زندگی شان احساس نکنند. اگر امروز با معلول نابینا یا ناشنوایی روبرو هستید که در میادین ورزشی و علمی از ظرفیت و استعداد زیادی برخوردار است باید بستر و زمینه لازم را برای رسیدن به شایستگی وی فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه استراتژی را برای حل مشکلات معلولان در پیش گرفته است، تصریح کرد: اولین تلاش همه جانبه و سیستمی ما برای پیشگیری از معلولیت است تا حداقل معلولیت ها در جامعه را داشته باشیم لذا برای رسیدن به این هدف غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری نابینایی، ناشنوایی و اوتیسم را اجباری کردیم.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما موظفیم بند بند قانون حمایت از معلولان را اجرایی کنیم، تصریح کرد: در این زمینه سازمان های مردم نهاد کمک زیادی به ما می کنند و در حال حاضر 2 هزار و 200 سمن که 850 مورد آن شبانه روزی و مابقی روزانه فعالیت می کنند به ما کمک می کنند. 

 

بندپی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش والدین معلولان را ایفا می کنند، افزود: به همین دلیل باید کمک های سمن های این حوزه را افزایش دهیم. هر فرد و سازمانی که برای بهزیستی کار می کند به خاطر رضای خداوند، عشق به همنوع و انسان دوستی است، بنابراین می طلبد که ما این اقدام را تبدیل به فرهنگ در جامعه کنیم.

 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مهمترین راهبرد ما این است که در اشتغال و مسایل رفاهی برای معلولان کم نگذاریم، خاطرنشان کرد: ما باید در این حوزه ها مطالبه گری داشته باشیم و ما به طرق مختلف زمینه اشتغال معلولان را فراهم می کنیم که یکی از آنها تامین بیمه کارفرمایی است لذا هر نهاد و بنگاه اقتصادی که معلولان را بکارگیری کند سازمان تامین اجتماعی بیمه کارفرمایی آنان را تقبل می کند و همچنین می توانند از وام های کم بهره ما برخوردار شوند.

 

محسنی بندپی با اشاره به قانون سه درصدی بکارگیری معلولان توسط دستگاه ها گفت: در صورتی که دستگاهی از استخدام معلولان طبق این قانون ممانعت به عمل بیاورد سهمیه استخدامی آنها قطع و مشمول مجازات قانون اسلامی می شود.

 

وی با بیان اینکه ما از ابتدای سال تاکنون 28 هزار اشتغال ایجاد کردیم، اظهار کرد: بیش از 15 هزار از این مورد برای معلولان بوده است.

 

وی اظهار کرد: تمام تلاش و سیاستگذاری های ما این است که مهارت معلولان را افزایش دهیم.

 

 

نظر شما