شناسهٔ خبر: 29737826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

توضیحات امیر خانزادی در همایش تشریح دستاورد‌های نداجا؛

اجزای مختلف ناوشکن سهند در کدام شهر‌ها ساخته شد؟

خبرگزاری میزان- فرمانده نداجا با اشاره به الحاق ناوشکن بومی سهند به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: شافت ناوشکن سهند در اسفراین. گیربکس جدید و ترکیبی آن در اصفهان، پروانه آن در مشهد و بخش‌هایی دیگر از این ناوشکن در تهران و کرج ساخته شد

صاحب‌خبر -
اجزای مختلف ناوشکن سهند در کدام شهر‌ها ساخته شد؟به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر دریادار «حسین خانزادی» در همایش تشریح دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، گفت: اولین رزمایش مشترک بزرگ امداد و نجات و مقابله با دزدی دریایی توسط نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند با محوریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت یا خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

فرمانده نداجا با اشاره به الحاق ناوشکن بومی سهند به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: شافت ناوشکن سهند در اسفراین، گیربکس جدید و ترکیبی آن در اصفهان، پروانه آن در مشهد و بخش‌هایی دیگر از این ناوشکن در تهران و کرج ساخته شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم در کنار دریا زندگی می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریا صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این‌ها اهمیت بالای دریا و توان و دانش دریایی را نشان می‌دهد.

فرمانده نداجا با بیان اینکه دریا فرصتی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است، افزود: فرمانده معظم کل قوا فرمودند: «نفس حضور در دریا قدرت است» پس اگر می‌خواهیم در دریا حضور داشته باشیم نیازمند دانش، فناوری، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای هستیم و داشتن این‌ها به معنای قدرتمند بودن ماست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست و به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگانی قدرتمند و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزنند. تمدن دریایی نیز به این معنی است که دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان باشد.

وی سواحل اقیانوسی ایران در مکران به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا بسیار مناسب و ویژه دانست و گفت: اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم. امروز با تدابیر مقام معظم رهبری شرایط به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بسیاری خوبی در حوزه دریا صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای حضور در اقیانوس اطلس گفت: صبح امروز پیش از آمدن به این مراسم، از دفتر فرمانده معظم کل قوا با من تماس گرفتند و گفتند که حضرت آقا فرمودند: نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت این اقدام را انجام دهد.

امیر خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در این سال‌ها با اعزام ۵۸ ناوگروه اقدامات بسیاری موثری در مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت کشتی‌های تجاری و امنیت دریانوردی داشته است، گفت: اگر یک دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشیم می‌توانیم راهبرد دشمنان در تحریم‌های غیرنظامی را با شکست روبرو کنیم. گسترش دیپلماسی سیاسی و دفاعی می‌تواند موجب گسترش همکاری کشور‌ها شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کاربرد‌های دیپلماسی فعال دفاعی افزایش توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ‌های احتمالی است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین شکل در این سال‌ها نشان داده است.

انتهای پیام/

نظر شما