شناسهٔ خبر: 29690871 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

توقف پدیده؛ صدرنشینی سپاهان

صاحب‌خبر -

آرمان- هفته چهاردهم لیگ برتر طی روزهای گذشته پیگیری شد که در مهم‌ترین دیدارها، تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان موفق شدند حریفان خود را شکست دهند.
 برد پرسپولیس
تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی روز پنجشنبه در تبریز به مصاف هم رفتند. در نیمه نخست از هر دو تیم رقابت‌ پایاپای بود و هر دو تیم چند موقعیت گل داشتند، البته موقعیت‌ گلزنی ماشین‌سازی بیش از پرسپولیس بود، اما در نهایت هیچ‌کدام از تیم‌ها موفق به گلزنی نشدند. در دقایق پایانی بازی درگیری بین علیرضا بیرانوند و احمد نوراللهی پیش آمد. در نیمه دوم دو تیم بازی محتاطانه‌ای را به نمایش گذاشتند، به‌طوری‌که بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود، اما هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد موقعیت گلزنی دو تیم هم بیشتر می‌شد تا اینکه در دقیقه ۸۳ ضربه زمینی خرم‌الحسینی را بیرانوند گرفت. در دقیقه ۸۹ نیز ضربه بشار رسن را دخسوس دفع کرد. در وقت اضافه روی ضربه کاشته شجاع خلیل‌زاده با سر توپ را وارد دروازه حریف کرد.
 پیروزی استقلال
تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند. تیم استقلال بازی را بهتر آغاز کرد و توانست در همان دقایق ابتدایی ۲ گل وارد دروازه حریف کند. فرشید باقری و طارق همام موفق شدند دو گل آبی‌پوشان را وارد دروازه صنعت نفت کنند. در ادامه تیم آبادانی برای جبران گل‌های خورده به سمت دروازه استقلال حمله برد اما در نهایت کاری از پیش نبرد تا نیمه اول با برتری آبی‌ها به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم نیز استقلال بازی را بهتر آغاز کرد و با دفاع منطقی اجازه ایجاد موقعیتی را به نفتی‌ها نداد. حرکت ترکیبی اسماعیلی و صیادمنش در نهایت مهاجم جوان استقلال را در موقعیت تک‌به‌تک با گردان قرار داد و او هم گل سوم را زد. در نهایت این بازی با برتری پرگل استقلال به پایان رسید تا سرمربی آلمانی این تیم نفس راحتی بکشد و در انتظار بازی‌های آینده باشد. پیش از آغاز بازی از حنیف عمران‌زاده تجلیل به عمل آمد. جاسم کرار پیش از آغاز بازی به سمت نیمکت استقلال نرفت. هواداران استقلال به شدت عمران‌زاده را تشویق کردند و علیه سوشا مکانی شعار سر دادند. جاسم کرار و طاق همام دو بازیکن عراقی صنعت نفت آبادان و استقلال تهران به درگیری لفظی پرداختند. بعد از گل دوم استقلال تماشاگران علیه پرسپولیس شعار سر دادند. تیم استقلال با آغاز نیمه دوم با تاخیر وارد زمین شد. شهاب گردان بعد از پایان نیمه نخست با بازیکنان استقلال به درگیری پرداخت. بازیکنان استقلال با پیراهنی که عکس پادوانی روی آن حک شده است وارد زمین شدند.
 صدرنشینی سپاهان
تیم‌های سپاهان و پدیده در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان سپاهان به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد. تک گل زردپوشان اصفهان را مهرداد محمدی در دقیقه ۲۷ به ثمر رساند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۲۹ امتیاز و به‌خاطرِ تفاضل بهتر از پدیده به صدر جدول رده‌بندی صعود کنند.محمدرضا خلعتبری مورد تشویق هواداران سپاهان قرار گرفت. هواداران سپاهان در این دیدار پرچم کشور ژاپن را در دستان خود داشتند. پیش از آغاز مسابقه، باشگاه سپاهان به پخش موسیقی برای هواداران خود پرداخت.
 سایر دیدارها
تیم‌های نساجی مازندران و سپیدرود رشت به تساوی دو بر دو رضایت دادند. نفت مسجد سلیمان با یک گل پیکان را شکست داد. تیم‌های سایپا و استقلال خوزستان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در پایان دیدارهای امروز تیم‌های سپاهان، پدیده و پرسپولیس در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. استقلال هم بعد از تراکتورسازی در رده پنجم ایستاد.
 آخرین دیدار هفته
آخرین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر روز شنبه در ورزشگاه تختی جم بین دو تیم پارس جنوبی و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود. پارس جنوبی اگرچه در جمع ۵ تیم اول جدول قرار دارد اما از نظر مالی شرایط وخیمی پیدا کرده است. در این هفته بازیکنان این تیم به‌دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان دو بار اعتصاب کردند و حاضر به تمرین نشدند! با این حال بازیکنان، مربیان و مدیریت باشگاه به وعده‌های مسئولان استانی و شهری دلخوش کرده‌اند و این هفته هم به میدان خواهند رفت. تراکتورسازی تبریز هم که در رده سوم جدول است شرایط مناسبی دارد تنها ایراد این تیم غیبت استوکس و اروین دو مهاجم گلزن است که ظاهرا دیگر نمی‌خواهند در تراکتورسازی تبریز باقی بمانند. تراکتورسازی مقابل پرسپولیس بدون ماشین گلزنی خود به تساوی بدون گل رسید حالا باید دید در این مسابقه قرمزپوشان تبریزی بدون مهاجمان با کیفیت خود چگونه راه دروازه حریف را پیدا می‌کنند. محسن فروزان دروازه‌بان تیم تراکتورسازی مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. در آن سوی میدان هم محمد نوری و محسن بنگر مقابل تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند.

نظر شما