شناسهٔ خبر: 29671432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تمدن دريايي ايران را با توسعه سواحل مکران احيا کرديم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - فرمانده نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامي با توسعه سواحل مکران تمدن دريايي ايران را احيا کرديم.

به گزارش ايرنا، امير دريادار حسين خانزادي در سخنان پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران به مناسبت هفتم آذر روز نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: چرخه هاي قابليت سازي را در مکران شکل داديم که تداوم آن احياي قدرت دريايي ايران اسلامي را براي دستيابي به امنيت جمعي در منطقه ميسر مي سازد.
وي ادامه داد: امروز در آستانه چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي زير دريايي غدير 955، نسل جديد زيردريايي هاي راهبردي کلاس فاتح و ناوشکن تمام ايراني سهند را به ناوگان جنوب جمهوري اسلامي ملحق مي کنيم و فردا شاهد خواهيم بود، نسل جديدي از ناوشکن هاي کلاس موج و نسل سوم جماران به نيروي دريايي ارتش در جنوب ملحق خواهد شد.
وي افزود: تا چند ماه ديگر نيز ناوشکن هاي دنا و براي بارديگر ناوشکن دماوند را احيا و به نيروي دريايي ملحق خواهيم کرد.
امير دريادار خانزادي يادآور شد: وقتي به گذشته نگاه مي کنيم 40 سال شکوه و عظمت را شاهد هستيم که نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران دوشادوش ملت ايران آن را خلق کرده است.
وي گفت: در دهه اول انقلاب که با تحريم ها، ترورها و فشارهاي بسيار زياد همراه بود، دشمنان تلاش کردند که ملت را از همراهي با انقلاب اسلامي متوقف کنند. اما هنگامي که اين ابزار نتوانست ملت ايران را در مسير استقلال و آزادي و تکيه بر جمهوري اسلامي متوقف کند جنگ نيابتي را به سرکردگي صدام بعثي به ملت ايران تحميل کردند.
فرمانده نيروي دريايي راهبردي ارتش اظهار کرد: جنگ تحميلي با چراغ سبز و با حمايت آمريکاي جنايتکار و هم پيمانان اروپايي او و با حمايت ايادي منطقه اي استکبار که امروز به آنها گاو شيرده يا ارباب اره ها لقب داده اند، در حالي به ايران تحميل شد که هنوز بسياري از ساختارهاي حکومتي شکل نگرفته بود.
وي افزود: در اين شرايط براي اولين بار در تاريخ ايران سيلي محکمي به صورت مهاجمين زده شد، حماسه هفتم آذر در شصت و هفتمين روز از دفاع مقدس برگ زريني در کارنامه پرافتخار نيروي دريايي است و مقاومت 34 روزه تکاوران نيروي دريايي در خرمشهر استراتژي تصرف سه روزه ايران را شکست داد.
وي يادآور شد: عمليات مرواريد در شصت و هفتمين روز از دفاع مقدس نيروي دريايي عراق به همراه سکوهاي نفتي البکر و الاميه را تا آخرين روز جنگ از کار انداخت.
دريادار خانزادي گفت: در ادامه عمليات اسکورت در زماني که به صادرات نفت شديدا نياز داشتيم 10 هزار فروند کشتي نفتکش و تجاري را اسکورت کرديم و به مقصد رسانديم.
وي ادامه داد: دهه دوم انقلاب زير بار تحريم ها گذاشت و براي تامين قطعات به واردات نياز داشتيم اما روي پاي خودمان ايستاديم و تحريم ها را زير پا گذاشتيم و همه قطعات مورد نياز را براي راهبري تجهيزاتمان در دريا ساختيم و با اتکا به ظرفيت هاي ملي عمردهي انقلابي به تجهيزات را ادامه داديم.
امير دريادار خانزادي در ادامه به موضوع تربيت نيروي انساني در ارتش پرداخت و گفت: نيروهاي مومن و متخصصي را با بهره گيري از آموزه هاي انقلابي و ديني خودمان تربيت کرديم و وابستگي به خارج از کشور در ارتباط با تربيت نيروي انساني را قطع کرديم.
وي با بيان اين که دهه سوم انقلاب با خيز بلند نيروي دريايي براي ساخت تجهيزات دفاعي مورد نياز آغاز شده است، يادآورشد: جماران، دماوند، ناوهاي موشک انداز، زيردريايي هاي کلاس غدير و همه آن چيزي را که براي حضور مقتدرانه در دريا نياز داشتيم ساختيم و تبديل به نيروي دريايي با ظرفيت اقيانوسي شديم.
فرمانده نيروي دريايي کاربردي ارتش جمهوري اسلامي گفت: کار ما در مبارزه با دزدي دريايي به طور کاملا مستقل و در غربت کامل در هزاران کيلومتر دورتر از مرزهاي دريايي کشور براي دست يابي به امنيت در مناطق ماورا تحت حاکميت جمهوري اسلامي ايران با جديت پيش گرفته شد و تا امروز 58 ناوگروه را به خليج عدن اعزام کرديم تا با دزدي دريايي مقابله کنند.
سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران افزود: آن قدر در اين امر موفق بوديم که جامعه جهاني نتوانست تقديرمان نکند و سازمان جهاني دريانوردي تقديرنامه هايي را پياپي و به نام ناوشکن هاي ايراني در مبارزه با دزدي دريايي ارسال کرد.
دريادار خانزادي اظهار کرد: دشمنان ما امروز با بيداري اسلامي که الهام گرفته از حرکت رو به رشد ملت ايران است در سرازيري افول افتاده اند و بي آبرويي و خفت چيزي است که طي اين 40 سال نصيب آمريکا و همپيمانانش شده است و عظمت و شکوه و افتخار نتيجه ايستادگي و ايثار ملت ايران و نيروهاي مسلح بوده است.
وي افزود: امروز پرچم شکوه ايراني بر عرصه ناوشکن هاي ايراني در اقيانوسها در اهتزاز است و افتخار مي کنيم مظهر اقتدار ملت ايران در درياها هستيم.
دريادار خانزادي با اشاره به گذشت 40 سال از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: فرزندان انقلابي ايران اسلامي امروز با اقتدار در درياها حضور دارند تا دشمن حتي فکر تجاوز به مرزهاي ايران اسلامي به ذهنش خطور نکند و ما اين شکوه و عظمت و اقتدار را مديون انقلاب و ملت بيدار و در صحنه ايران اسلامي هستيم و با مشت محکم ايستاده ايم تا پاسخ درد آور براي دشمنان ملت و نظام باشيم.
اجتمام*1193 ** 1200
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما