شناسهٔ خبر: 29660023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاريجاني بر تقويت همکاري اقتصادي و سياسي تهران ـ مسکو تاکيد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آنکارا- ايرنا- علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران در ديدار با اسلوتسکي رئيس کميسيون امنيت ملي دوماي روسيه بر تقويت همکاري اقتصادي و سياسي ميان تهران و مسکو تاکيد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، لاريجاني و رئيس کميسيون امنيت ملي دوماي روسيه که در حاشيه يازدهمين مجمع عمومي مجمع مجالس آسيايي در استانبول ديدار کردند، نقشه راه عملياتي شدن برخي پروژه هاي عمراني دوجانبه را نيز مورد بررسي قرار دادند.
رئيس کميسيون امنيت ملي دوماي روسيه در اين ديدار گفت که با تاکيد بر ضرورت همکاري مشترک با ايران براي حل تمام مسائل و مشکلات دو جانبه و منطقه اي، برگزاري کنفرانس رئيسان پارلماني 6 کشور در تهران را نشان دهنده صلح طلبي ايران دانست.
همچنين اسلوتسکي در اين ديدار افزود: روسيه در دومين کنفرانس رئيسان پارلماني 6 کشور که قرار است به زودي در تهران برگزار شود، در سطح عالي شرکت خواهد کرد.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديشب به منظور شرکت در يازدهمين نشست مجمع عمومي مجالس آسيايي(APA) در رأس هياتي پارلماني به شهر استانبول ترکيه سفر کرد.
وي به دعوت رسمي بينالي يلدريم رئيس مجلس ترکيه در يازدهمين نشست مجمع مجالس آسيايي(APA) که با شعار 'افزايش رونق اقتصادي آسيا' در استانبول برگزار مي شود، حضور يافته است.
جليل رحيمي جهان آبادي، علي کاظمي باباحيدري، محسن کوهکن و هاجر چناراني، لاريجاني را در اين سفر همراهي مي کنند.
يازدهمين مجمع عمومي مجالس آسيايي به مدت سه روز با مشارکت 23 کشور آسيايي در شهر استانبول آغاز شده است.
مهمترين هدف مجمع مجالس آسيايي، تشکيل پارلمان آسيايي است که تاکنون 10 نشست مجمع عمومي آن به منظور ايجاد زمينه همکاري و هم افزايي در بين کشورهاي آسيايي برگزار شده است.
خاورم/1905 **شبس**1488
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما