شناسهٔ خبر: 29637698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هشدار کارشناسان در مورد تغییرات اقلیمی جهان/ زیمبابوه به سرعت در حال گرم شدن است

زیمبابوه از آغاز قرن بیستم گرمتر است. میانگین دمای سالانه از سال 1900 تاکنون حدود 0.5 درجه افزایش یافته است. انتظار می رود که دمای زیمبابوه در آینده بیشتر از میانگین جهانی گرم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناسان هشدار دادند که زیمبابوه به سرعت در حال گرم شدن است.

 
زیمبابوه یکی از کشورهای عضو جامعه توسعه جنوب آفریقا است که نسبت به سایر نقاط جهان به سرعت در حال گرم شدن است و انتظار می رود دمای آن تا سال 2050 بین 2 تا 4 درجه سلسیوس افزایش یابد.
 
پژوهشگر تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در نشستی که هفته گذشته در هراره پایتخت زیمبابوه برگزار شد، اظهار داشت که سرعت گرم شدن زیمبابوه ترسناک است.
 
کارشناسان هشدار دادند که زیمبابوه به سرعت در حال گرم شدن است
 
این پژوهشگر گفت: "جهان با متوسط 0.76 درجه سلسیوس گرم شده است. اگر اقداماتی صورت نگیرد، پیش بینی می شود بیشترین میزان گرما تا حداکثر 4 درجه سلسیوس افزایش یابد. اقدام جهانی ضروری است، اما اقدام محلی ضروری تر است."
 
وی افزود: "اکنون، زیمبابوه از آغاز قرن بیستم گرمتر است. میانگین دمای سالانه از سال 1900 تاکنون حدود 0.5 درجه افزایش یافته است. انتظار می رود که دمای زیمبابوه در آینده بیشتر از میانگین جهانی گرم شود. تا سال 2050، دما در حدود 2 تا 4 درجه سلسیوس افزایش یافته و بارندگی نسبت به مقادیر پایه در دهه های 1960 و 1990، 10 تا 20 کاهش می یابد. جوامع در سطوح خانگی زندگی می کنند و باید با تغییرات اقلیمی به زندگی ادامه دهند."
 
اکثر کشورهای جنوب آفریقا اثرات شدید تغییرات آب و هوایی، از جمله خشکسالی و سیل های پی در پی را تجربه کرده اند.
 
طبق اظهارات دولت، انتظار می رود که این کشور در دوران 2018 / 2019، به دلیل اثرات پدیده آب و هوایی اِل‌نینو (یکی از چرخه ‌های مشهور آب و هوایی جهان) بارندگی های کمتر از حد طبیعی را داشته باشد.
 
کارشناسان از دولت خواسته اند تا موضوع تغییرات آب و هوایی را از طریق تخصیص بودجه برای مقابله با این پدیده جدی بگیرند.
 
به نقل از newsday،مدیر مرکز منابع طبیعی حکومت (CNRG) گفت که تغییرات الگوهای آب و هوایی باعث می شود تا کشاورزان به ایجاد یک گروه کاری بین اداری به منظور کاهش تغییرات اقلیمی کمک کنند.
 
وی افزود: "الگوهای تغییر آب و هوایی به این معنا است که کشاورزان نیاز به تنوع بخشیدن به سایر محصولاتی دارند که در حال حاضر رشد نمی کنند. جامعه مدنی و سازمان های توسعه باید برنامه های مربوط به توسعه را افزایش دهند. بعلاوه، مأموریت بین اداری برای کاهش و تعدیل تغییرات آب و هوایی باید در نظر گرفته شود."
 
نشست تغییرات آب و هوایی توسط مرکز منابع طبیعی حکومت با حضور کارشناسان جامعه مدنی و دانشگاه های محلی برگزار شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما