شناسهٔ خبر: 29591256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده منطقه یکم نداجا:

سه شناور سطحی و زیرسطحی به ناوگان نداجا ملحق می‌شود

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: به مناسبت روز نیروی دریایی، یک فروند ناوشکن و دو فروند زیردریایی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیردریادار مجتبی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به مناسبت روز نیروی دریایی سه فروند شناور سطحی و زیرسطحی به بدنه ناوگان این نیرو اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: یک ناوشکن با نام «سهند» و در کلاس ناوشکن جماران با سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر، و دو زیردریایی در کلاس زیردریایی «غدیر» به ناوگان دریایی این نیرو اضافه خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: بسیاری از قطعات این شناورها ساخت داخل بوده و به توانمندی داخلی اعتماد شده است؛ در واقع به سمت ملی‌تر شدن حرکت کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در سازه و طراحی شناور، سیستم رانش و شکل ظاهری این شناورها به بلوغ رسیده‌ایم و با تجربه‌تر شده‌ایم.

توسعه مناسبات دریایی بر اساس سیاست‌های کلان کشور است

امیر دریادار محمدی در تشریح تعامل نیروی دریایی با سایر کشورها اظهار داشت: این نیرو پرچمدار دیپلماسی نظامی بوده و با جابجایی و حضور در آب‌های بین‌المللی و آزاد، پرچم جمهوری اسلامی را در خارج مرزها برافراشته است.

وی گفت: تعاملات و توسعه مناسبات ما با سایر نیروها و کشورها بر اساس سیاستگذاری‌های کلان و ابلاغی صورت می‌گیرد.

 فرمانده منطقه یکم نداجا، حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی را حاوی پیام‌های مهمی دانست و گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و عدم نیاز به بیگانگان برای تامین امنیت منطقه، از پیام‌های مهم این حضور است.

صفر شدن آمار دزدی دریایی با حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: نیروی دریایی در خلیج عدن حضور فعالی دارد و با پدیده شوم دزدان دریایی کاملا مقابله کرده و از منافع ملی و تجارت دریایی کشور حراست و صیانت کرده است.

وی افزود: آمار دزدی دریایی در سه سال گذشته با اتکا به حضور مقتدرانه نیروی دریایی به صفر رسیده و تمامی تعرضات این گروه‌ها با عملیات مسلحانه دفع شده است.

دریادار محمدی اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته چهار هزار فروند کشتی ایرانی و ۳۲ کشتی خارجی از سوی نیروی دریایی حمایت شده‌اند و ۲۵۰ عملیات مسلحانه نیز صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر همین مبنا سازمان بین‌المللی دریانوردی به پاس حضور داوطلبانه و قدرتمندانه این نیرو در آب‌های آزاد و بین‌المللی و مبارزه با پدیده دزدان دریایی، چهار مرتبه لوح سپاس به نیروی دریایی و فرماندهان آن اعطا کرده است.

نقش و اثر نیروی دریایی در دفاع‌مقدس برای مردم ناشناخته است

امیر دریادار محمدی به تشریح نقش  نداجا در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: رژیم بعث عراق و کشورهای حامی آن، با برنامه‌ریزی طولانی مدت به دنبال بستن تجارت وابسته به نفت ایران در دریا بود،‌ اما با رشادت‌های غیورمردان نیروی دریایی در عملیات مروارید، ضمن شکست دشمن، راه‌های مواصلاتی عراق و تجارت دریایی این کشور نیز تا روز آخر جنگ از بین رفت.

فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: صیانت و حراست از اقتصاد دریایی، نفتکش‌ها و اسکله‌های نفتی از جمله اقدامات موثر این نیرو در دوران دفاع‌مقدس بوده که متاسفانه در میان عموم ملت مغفول مانده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما