شناسهٔ خبر: 29577509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ايران سه ناوشکن به دريا مي‌فرستد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد که اين نيرو سه ناوشکن را تا پايان سال به دريا خواهد فرستاد.

امير دريادار حسين خانزادي شامگاه يکشنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار دفاعي ايرنا اعلام کرد که نيروي دريايي، ناوشکن‌هاي «سهند» و «دنا» و ناوشکن تغيير يافته «دماوند» را تا پايان سال 97 به آب خواهد انداخت.
به گفته وي ناوشکن‌هاي سهند و دنا به ناوگان دريايي جنوب کشور و ناوشکن دماوند به ناوگان درياي شمال کشور اضافه خواهند شد.
**سهند عازم ماموريتي بزرگ مي‌شود
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: ناوشکن سهند در اين هفته به مناسبت هفتم آذر؛ روز نيروي دريايي به ناوگان دريايي جنوب محلق مي‌شود.
دريادار خانزادي با بيان اينکه سهند از کلاس جماران اما بزرگتر و پيشرفته‌تر از اين ناوشکن است، توضيح داد: سهند قابليت حمل بالگردهاي ضد مين را دارد و مي‌تواند مسافتي بيشتر از ناوشکن جماران را طي کند.
اين مقام ارشد نظامي با توضيح اينکه به ياد ناو ايراني که در سال 67 مورد حمله قرار گرفت، اين ناوشکن سهند نامگذاري شد، گفت: امروز ناو سهند دوباره زنده شده و براي انجام يک ماموريت بزرگ نامزد است.
**دماوندي جديد در راه است
دريادار خانزادي بيان داشت: پس از الحاق سهند، ناوشکن بهبود يافته دماوند به ناوگان دريايي شمال کشور مي‌پيوندد.
ناوشکن دماوند که 18 اسفند 93 به ناوگان شمالي کشور ملحق شده بود، 20 دي ماه 1396 در حال ورود به بندر انزلي به موج‌شکن شرقي اين بندر برخورد کرد و دچار سانحه شد.
به گفته فرمانده نيروي دريايي ارتش، ناوشکن دماوند علاوه بر تعمير، تغييرات اساسي نيز پيدا کرده است.
بر اساس اعلام دريادار خانزادي دماوندِ جديد شرايط بهتري در حوزه رانش، پايداري و قدرت مانور دارد.
**دنا مسلح مي‌شود
اين مقام ارشد نظامي اعلام کرد که با فاصله کمي پس از الحاق ناوشکن دماوند، ناوشکن دنا نيز در جنوب کشور به آب انداخته خواهد شد.
دريادار خانزادي با اشاره به اينکه 80 درصد عمليات ساخت ناوشکن دنا به اتمام رسيده است، گفت: اين ناوشکن اکنون در حال تسليح و تجهيز است.
به گفته وي الحاق دنا به ناوگان دريايي جنوب کشور و انجام ماموريت‌ها توسط آن به سال آينده موکول مي‌شود.
**زير دريايي ايراني دشمن را غافلگير مي‌کند
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت زير دريايي نيز خودکفا شده است، گفت: به زودي و با فاصله کمي از الحاق ناوشکن سهند نسل جديدي از زير دريايي‌ها به نام زير دريايي فاتح به ناوگان دريايي جمهوري اسلامي ايران ملحق مي‌شود.
به گفته دريادار خانزادي تمام فناوري‌هاي اين زير دريايي پيشرفته ساخت وزارت دفاع و کاملا بومي هستند.
وي با بيان اينکه زير دريايي فاتح آخرين آزمايش‌هاي دريايي خود را طي مي‌کند، گفت: زير دريايي فاتح با توجه به تکنولوژي‌هاي به پيشرفته و بومي که در آن به کار رفته است پس از رونمايي دشمنان را غافلگير خواهد کرد.
**کاملا خودکفا هستيم
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به تبليغات دشمنان براي ضعيف نشان دادن توان نظامي جمهوري اسلامي ايران به ويژه در بخش دريايي گفت: زماني که ما ساخت چند ناوشکن را به صورت متوالي تکرار مي‌کنيم به اين معني است که اين توانايي با اقتدار در ايران وجود دارد.
دريادار خانزادي با بيان اينکه در ساخت تجهيزات و تسهيلات کاملا خودکفا شده‌ايم، گفت: اين نشان مي‌دهد که تحريم‌ها هيچ تاثيري ندارند و ما آنها را زير پا گذاشته‌ايم.
وي با اشاره به ساخت ناوشکن جماران در سال 88 گفت: پس از انقلاب تجهيزات دفاعي و نظامي نيروي دريايي ارتش کاملا بومي شدند و نيروي دريايي ايران از سواحل به آب‌هاي آزاد رفت.
فرمانده نيروي دريايي ارتش عنوان کرد: ناوگان جمهوري اسلامي ايران در اقيانوس هند، خليج عدن و تنگه باب‌ المندب، درياي چين جنوبي و تنگه جبل الطارق با اقتدار حضور پيدا مي‌کند تا امنيت براي ناوگان تجاري و نفتکش‌هاي ايراني تامين شود.
سيام** 9612** 1055
انتهاي پيام /*

نظر شما