شناسهٔ خبر: 29575796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شيوه پرداخت سود سهام عدالت تغيير کرد؛ دو گروه تسويه شدند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- با آغاز دومين مرحله از پرداخت سود سهام عدالت تا کنون 860 ميليارد تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واريز شده اما نکته قابل توجه در اين مرحله تغيير شيوه پرداخت است.
به گزارش خبرگزاري آريا، امسال براي دومين سال متوالي سود سهام عدالت از شرکت هاي سرمايه پذير وصول و با موافقت رييس جمهور و وزير اقتصاد به مشمولان پرداخت شد.بر همين اساس سود سهام عدالت پنج ميليون و 300 هزار نفر افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي کشور واريز شد که مبلغ آن  175 هزار تومان بود. همچنين مشمولاني که شماره شباي خود را با تاخير به سازمان خصوصي سازي اعلام کرده بودند که حدود 350تا 360هزار نفر مي شوند، طي روز هاي گذشته سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته را دريافت کردند.
بر اساس اعلام سازمان خصوصي سازي، سقف سود 175 هزار تومان است که اين رقم 16 درصد نسبت به سال گذشته بيشتر است . البته ناگفته نماند که ساير مشمولان به نسبت سهم خود سود دريافت مي کنند بنابراين کف سود هر مشمول بر اساس ميزان سهم دارايي و به نسبت 175 هزار تومان تعيين و واريز مي شود.
قرار است، سود ساير افراد به مرور هر ماه يا دو ماه يکبار پس از دريافت پول از شرکت هاي سرمايه پذير پرداخت شود البته اين تاخير نيز به دليل واريز نشدن سود سهام به حساب سازمان خصوصي سازي است زيرا شرکت ها بر اساس قانون تجارت مي توانند تا 8 ماه  اين سود را به حساب اين سازمان واريز کنند و تا کنون نيز برخي از شرکت ها اقدام به واريز سود به حساب سازمان خصوصي سازي کرده اند.
اما نکته قابل توجه در پرداخت سود سهام عدالت  تغيير  شيوه پرداخت آن در سال جاري نسبت به سال گذشته است.
نحوه پرداخت سود سهام عدالت پارسال به گونه اي بود که در نوبت اول يک سوم سود به تمامي مشمولان پرداخت شد اما امسال سياست بر اين است که سود سهام بصورت گروهي و کامل تسويه شود.
سال گذشته 150 هزار تومان سود به مشمولان داراي يک ميليون تومان سهام پرداخت شد  به نحوي که در نوبت اول 50 هزار تومان و نوبت دوم 100 هزار تومان سود به اين مشمولان پرداخت شد اما امسال از ابتدا 175 هزار تومان به حساب کم درآمدترين اقشار يعني مشمولان زيرپوشش نهادهاي حمايتي مانند کميته امداد و بهزيستي واريز و به مرور هر ماه يا دو ماه يکبار پس از دريافت پول از شرکت هاي سرمايه پذير سود سهام به بقيه اقشار جامعه به نوبت پرداخت خواهد شد.
بر همين اساس، در حال حاضر تنها سود سهام عدالت مددجويان کميته امداد و مستمري بگيران سازمان بهزيستي واريز و سود بقيه اقشار جامعه هنوز پرداخت نشده است که به مرور پرداخت مي شود.

نظر شما