شناسهٔ خبر: 29537292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روابط اقتصادی روسیه و ایران بدون تاثیرپذیری از عوامل خارجی

زاخارووا: مسکو و تهران همکاری های تجاری و اقتصادی خود را گسترش می بخشند و از هرگونه نفوذ خارجی بر این گونه همکاری ها جلوگیری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از ­­خبرگزاری ایتارتاس از مسکو؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه گفت: در ارتباط با همکاری های بانکی بین روسیه و ایران باید گفت که این روابط به شکلی مستمر و کارآمد به پیش می رود و گروه های کاری اصلی در چارچوب یک ساختار دوجانبه برای تجارت و همکاری اقتصادی فعالیت می کنند.

وی افزود مسکو و تهران از مدت ها پیش از انعقاد توافقنامه هسته ای سال 2015 برای همکاری کارآمد و نظام مند تلاش کرده بودند و همچنان این تلاش ها را ادامه داده اند تا روابط اقتصادی قانونی خود را در مقابل تاثیرپذیری از عوامل خارجی حفظ کنند. این اقدامات در چارچوب مدیریت ریسک صورت گرفته است. از مهمترین عناصر کلیدی این اقدامات می توان به افزایش معاملات بین دو کشور با پول های ملی دو طرف اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از این که سامانه سوئیفت در مقابل فشارهای آمریکا تسلیم شد و شماری از بانک ها و موسسات مالی ایران، از جمله بانک مرکزی این کشور، را از دسترسی به خدمت این سامانه محروم کرد ابراز تاسف کرد.

وی افزود: ‹‹این تصمیم با مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد یا دیگر نهادهای حقوقی بین المللی اتخاذ نشده است. مایه تعجب است که مقامات کشورهای اروپایی بار دیگر در برابر این گونه اقدامات فرامرزی آمریکا واکنشی نشان ندادند.››

نظر شما