شناسهٔ خبر: 29530701 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

پرسپوليس باز هم به السد خورد

تيم پرسپوليس همچون فصل گذشته با تيم السد قطر روبرو شد و همچنين احتمال دارد النصر امارات نيز در اين گروه حضور داشته باشد که در اين صورت جمع ستاره هاي لاليگايي جور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دقايقي قبل گروه بندي ليگ قهرمانان 2019 انجام شد و پرسپوليس در آخرين گروه منطقه غرب آسيا با تيم هاي الاهلي عربستان، السد قطر و برنده پلي آف (پاختاکور ازبکستان - نيروي هوايي و برنده آن مسابقه در ديدار با النصر امارات) هم گروه شد.

 

اين قرعه سرخ ها در حالي رقم خورد که شاگردان برانکو ايوانکوويچ در مرحله يک چهارم نهايي سال 2017 با الاهلي عربستان ديدار کردند و موفق شدند در دو مسابقه که در زمين ثالث برگزار شد، برنده شوند. بازي رفت به ميزباني پرسپوليس در مسقط عمان به انجام رسيد که با تساوي 2-2 خاتمه يافت اما بازي برگشت در ابوظبي با برتري 3-1 سرخ ها تمام شد تا تيم پرسپوليس راهي نيمه نهايي شود.

 

 

همچنين نکته جالب اين قرعه کشي مصاف دوباره پرسپوليس با السد قطر خواهد بود. قرمزها فصل گذشته در مرحله گروهي با اين تيم ديدار کردند و سپس در نيمه نهايي مقابلشان قرار گرفتند که البته از اين دوئل هاي پرتکرار سربلند بيرون آمدند و هم در مرحله گروهي صدرنشين شدند و هم به فينال صعود کردند.

 

 

بغداد بونجاح بي ترديد خطرناک ترين بازي تيم السد است. او که فصل گذشته کفش طلاي ليگ قهرمانان آسيا را تصاحب کرد، تا اينجاي ليگ قطر با 19 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. او تاکنون 3 بار دروازه پرسپوليس را باز کرده است.

 

تيم سوم رقيب پرسپوليس از انجام دو پلي آف مشخص خواهد بود. ابتدا نيروي هوايي عراق و پاختاکور به مصاف هم مي روند و برنده اين بازي با النصر امارات ديدار مي کند. قدرت اين سه تيم تا حد زيادي به هم نزديک است اما النصر با داشتن مهره اي نظير آلوارو نگردو مي تواند تفاوت ها را رقم بزند.

 

در صورتي که النصر امارات به مرحله گروهي صعود کند، قرمزها برابر نگردو قرار خواهند گرفت. آزموني سخت براي خط دفاع پرسپوليس که اين بار بايد مهاجم سابق والنسيا و منچسترسيتي را مهار کند.

 

 

نگردو که سابقه بازي در منچسترسيتي را دارد اکنون در 33 سالگي به ليگ امارات رفته تا ارزش هايش را در منطقه غرب آسيا نشان بدهد. او بدون شک تمام تلاشش را خواهد کرد تا با برتري در پلي آف، حضور در ليگ قهرمانان آسيا را تجربه کند.

 

پرسپوليس اولين بازي خود را در مقابل تيم صعود کرده از پلي آف در ورزشگاه آزادي انجام مي دهد. بازي دوم مثل فصل قبل در قطر و برابر السد خواهد بود. ديدار سوم نيز به ميزباني سرخ ها در زمين بي طرف برگزار خواهد شد. در دور برگشت قرمزها ابتدا با الاهلي در زمين ثالث جدال مي کنند، پس از آن در خانه حريف به مصاف نماينده عراق، ازبکستان يا امارات مي روند و در آخر بار ديگر ميزبان السد و ژاوي خواهند بود.

 

 

عمر السوما مهاجم سوريه اي تيم الاهلي عربستان بار ديگر برابر پرسپوليس قرار خواهد گرفت. او در ليگ عربستان 5 گل زده و به همراه جانيني مهاجم 27 ساله اهل کيپ ورد، خطرناک ترين بازيکن الاهلي به حساب مي آيد.

 

برنامه بازي هاي تيم پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا:

 

دوشنبه 14 اسفند: پرسپوليس - برنده پلي آف


دوشنبه 21 اسفند: السد - پرسپوليس


سه شنبه 20 فروردين: پرسپوليس - الاهلي


دوشنبه 2 ارديبهشت: الاهلي - پرسپوليس


دوشنبه 16 ارديبهشت: برنده پلي آف - پرسپوليس


دوشنبه 30 ارديبهشت: پرسپوليس - السد

نظر شما