شناسهٔ خبر: 29527767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خط آهن قزوين-رشت از هنر معماري سنتي ايراني بهره مند است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مدير اجرايي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در حوزه استان گيلان گفت: هنر معماري سنتي در احداث خط آهن قزوين - رشت به کار گرفته شده که ساخت پل يک هزار و 450 متري برروي درياچه منجيل را مي توان نمونه اي از آن دانست.

ماکام پدرام روز پنجشنبه در حاشيه آيين بهره برداري آزمايشي قطار قزوين - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: احداث پل 650 متري با ارتفاع 30 متر برروي پل شاهرود نيز از ديگر خلاقيت هاي معماري ايراني به کار رفته در اين طرح ملي بوده است.
وي اضافه کرد: براي بهره برداري از پروژه خط آهن سراسري قزوين - رشت به طول 164 کيلومتر تاکنون 18 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
اين مسئول با اشاره به اينکه عمليات احداث خط آهن قزوين - رشت در 8 قطعه پيگيري شده است، تاکيد کرد: اين پروژه از ايستگاه سياه چشمه قزوين به سمت رشت جدا شده و تا ايستگاه اول يعني کوهين به طول 30 کيلومتر يک خطه است.
پدرام با اشاره به 2 خطه شدن اين پروژه از ايستگاه کوهين به لوشان به طول 40 کيلومتر، اضافه کرد: ادامه اين مسير از لوشان تا رشت يک خطه بوده و سرعت قطار نيز در حوزه مسافري 160 و در باري نيز 120 کيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
به گفته مدير اجرايي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در استان گيلان، جا به جايي سالانه 10 ميليون تن کالا و سه ميليون و 380 هزار مسافر در اين کريدور ريلي پيش بيني شده است.
اين مسئول اجرايي در پايان اظهار داشت: براي احداث پروژه خط آهن قزوين - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کيلومتر و 62 دستگاه پل به مورد اجرا گذاشته شده است.
محمدباقر نوبخت در حاشيه سفر امروز خود به قزوين، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازي آزمايشي خط آهن قزوين - رشت، با قطار عازم استان گيلان شد.
8054*3013
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما