شناسهٔ خبر: 29522374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

اطلاعاتی درباره‌ مبداء و مقصد پولشویی 
در دسترس نیست

معاون حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعاتی درباره مبداء و مقصد پولشویی در دسترس نیست، گفت: همین عامل موجب می‌شود پول حاصل از جرایم سازمان یافته وارد سیستم بانکی کشور شود.
 به گزارش ایسنا، لعیاجنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این که لایحه مقابله با جرایم سازمان یافته و همچنین لایحه مقابله با تروریسم برای مقابله با تطهیر پول ناشی از انواع جرایم است اظهار کرد: پول جرائم سازمان یافته یا قاچاق مواد مخدر اکنون بدون شفافیت وارد سیستم بانکی شده و اطلاعاتی از مبداء و مقصد این پول‌ها در دست نیست. وی ادامه داد: جرایم مالی به انگیزه تحصیل پول انجام شده و فقدان شفافیت و معاهده‌های مقابله با پولشویی موجب می‌شود که مبداء و مقصد  این پول‌ها شناسایی نشود و وقتی هم که منشاء و مقصد این پول شناسایی نشده است ، پول حاصل از جرایم وارد سیستم بانکی می‌شود و این به معنای پولشویی است. جنیدی در پایان تاکید کرد:‌ ما باید کنترل‌های لازم را داشته باشیم تا پول ناشی از جرایم سازمان یافته؛ قاچاق و تامین مالی تروریسم وارد سیستم بانکی ما
 نشود.

انور خامه‌ای درگذشت

آخرین بازمانده گروه ۵۳ نفر، در کرج در سن ۱۰۲ سالگی به علت نارسایی ریوی درگذشت. به گزارش ایسنا، انور خامه‌ای متولد ۲۹ اسفند ۱۲۹۵ در تهران، فعال سیاسی، نویسنده و مترجم ایرانی بود، که از جمله اعضای گروه ۵۳ نفر و از بنیان‌گذاران حزب توده ایران محسوب می‌شد.
خامه‌ای در سال ۱۳۲۲ به عضویت حزب توده درآمد و با همراهی اعضای گروه ۵۳ نفر، هسته مرکزی این حزب را تشکیل داد و از جمله نویسندگان روزنامه رهبر، ارگان حزب متبوعش بود. او در اعتراض به سیاست‌های کمیته مرکزی حزب توده در دی‌ماه ۱۳۲۶ به همراه خلیل ملکی و جلال آل احمد با همراهی جمعی دیگر از اعضای حزب، انشعابی را ایجاد کردند. از جمله آثار به جامانده از وی می‌توان به کتاب‌های «خاطرات سیاسی»، «خاطرات روزنامه‌نگار» و «پاسخ به مدعی» اشاره کرد.
احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور حکم حناچی

نایب رییس مجلس از احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران خبر داد. علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهادهای غیر مسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود.

ناظران مجلس در کمیسیون احزاب مشخص شدند

نمایندگان مجلس ناظران در کمیسیون احزاب را تعیین کردند.
 در جلسه علنی دیروز مجلس و در راستای بند ۵ ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، از مجموع ۱۴۵ رای قاسم میرزایی نیکو با ۱۰۴ رای و پروانه مافی با ۹۲ رای به عنوان ناظران مجلس در کمیسیون احزاب انتخاب شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما