شناسهٔ خبر: 29521023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عوامل موثر در بهبود فضای کسب و کار باید شناسایی شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: باید مهمترین مواردی که در راه بهبود فضای کسب و کار هستند را شناسایی کنیم و رسیدگی به آنان را در اولویت قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر چهارشنبه در کمیته بهبود فضای کسب و کار استان که در محل جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری استان برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین موضوع در فضای اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار است.‌
وی با تاکید براینکه شغل و اشتغالزایی در فضایی شکل می گیرد که فرصت دیده شدن برای سرمایه گذار فراهم باشد، افزود: بهبود کسب و کار تنها منحصر به بخش دولتی نیست و در بخش هایی مانند اتحادیه ها و اصناف و حتی حوزه قضایی نیز بسیار مهم است.
حاتمی به تاثیر ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، احیا واحدهای راکد و جذب سرمایه های جدید برای رونق اشتغال اشاره کرد و افزود: بهبود فضای کسب و کار مهمترین مولفه است و این شاخص ها از ارتباطی نزدیک با یکدیگر برخوردار هستند.
این مسئول با تاکید براینکه در تلاش هستیم گفتمان توسعه در استان را آغاز کنیم، اظهار داشت: در حوزه مدیریتی باید تلاش کنیم به یک فهم مشترک از توسعه برسیم و برمبنای آن، نقشه توسعه یافتگی را ترسیم کنیم.
حاتمی افزود: کارشناسان و مدیرانی که در روند کسب و کار تسهیل گری می کنند باید مورد تشویق و تقدیر قرار بگیرند و در مقابل با افرادی که مانع تراشی و سنگ اندازی می کنند باید برخورد شود و مورد پرسش قرار گیرند.
این مسئول معتقد است، باید فرآیند استعلام ها برای کارآفرینان کوتاه تر شود و از سوی دیگر با تدوین درست نقشه راه بتوانیم مسیر توسعه یافتگی را مشخص سازیم.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر ضرورت دارد تا اتاق اصناف و بازرگانی در روند بهبود فضای کسب و کار مشارکت داشته باشند.
7460/8066

نظر شما