شناسهٔ خبر: 29519434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| آگاهی‌بخشی در زمینه الگوی غذایی نادرست در دستور کار قرار گیرد

R41364/P1361/S6,63/CT12

امام جمعه قزوین بر آگاهی‌بخشی در زمینه الگوی غذایی نادرست و جلوگیری از بروز بیماری‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی که به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار شد، اظهار داشت: در دین اسلام حمایت از کسی که از مسلمانان استمداد می‌طلبد بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند اگر کسی اهتمام و جدیت برای گره‌گشایی مشکلات مسلمانان نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود و همه می‌باید تلاش کنیم تا گره از کار یکدیگر باز کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند مسلمان کسی است که اگر فریاد مظلومی را با هر دین و مذهبی بشنود، دست او را می‌گیرد و به فریادش می‌رسد و اگر او را یاری نکند مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود آگاهی بخشی جامعه را در پیشگیری بیماری‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی اجازه ندهیم الگوهای غذایی سالم و سنتی ما با الگوهای غذایی غلط که متعلق به فرهنگ ما نیست جایگزین شود.

وی افزود: متأسفانه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا مردم ما الگوی تغذیه سنتی و سالم خود را کنار بگذارند و الگوی مصرف اشتباه را انتخاب کنند چرا که با اینکار می‌توانند به سلامت جامعه ما آسیب وارد کنند.

عابدینی تأکید کرد: راه مقابله با الگوی اشتباه تغذیه، فرهنگ‌سازی است و می‌باید این فرهنگ‌سازی از دوران کودکی انجام شود و حتی می‌توانیم در کتب درسی الگوی درست مصرف را به فرزندان خود آموزش دهیم.

امام جمعه قزوین آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به مشکلات بیماران کلیوی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر مردم نسبت به مشکلات بیماران کلیوی آگاهی داشته باشند، با جدیت بیشتری پای کار می‌آیند و به این مسأله توجه ویژه خواهند کرد.

وی گفت: دین ما توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت و بهداشت دارد و اگر امروز نیز مانند دوران پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به موضوع بهداشت توجه کنیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/ن

نظر شما