شناسهٔ خبر: 29516901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امیر خجسته:

اگر نماینده‌ای در قبال جنایات آل سعود موضع‌گیری نکند به مردم ظلم کرده است/دیپلماسی ایران باید قدرتمندتر در زمینه جنایات آل سعود برخورد کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نماینده‌ای در خصوص جنایات آل سعود موضع‌گیری نکند به مردم ظلم کرده است، گفت: دیپلماسی ایران باید قدرتمندتر از آن چیزی که هست، در زمینه جنایات آل سعود برخورد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته در گفت‌گو با خبرنگار نافع، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و هفته بسیج و پرداختن به موضوع جنایات آل سعود در یمن، اظهار کرد: نماینده‌ها قدرت ملت هستند؛ وقتی نماینده‌ها در برابر جنایات آل سعود موضع‌گیری می‌کنند در واقع این موضع‌گیری مردم و جایگاه مردم را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: مردم باید در برابر ظلم‌ و فساد به خصوص دولت‌های خود فروخته منطقه از جمله عربستان سعودی که به تمام معنا یک ظالم خود فروخته در اختیار استکبار جهانی است محکم بایستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری نمایندگان مردم در برابر جنایات آل سعود، بیان کرد: اگر نماینده‌ای در این خصوص موضع‌گیری نکند در حقیقت به مردم ظلم کرده است.

وی در مورد نقش مسئولان در تحکیم وحدت بین مذاهب مختلف در کشور، افزود: مسئولان با ظرافت و دقت باید منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری را در راستای کار خود قرار دهند و باید مسئولان راهکارهای ارائه شده از سوی رهبری و امام (ره) را عملیاتی کنند.

خجسته با تأکید بر اینکه دشمن مذاهب شیعه و سنی مشترک است، تصریح کرد: شیعه و سنی به «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله» اعتقاد دارند، استکبار از بحث شیعه و سنی استفاده می‌کند تا مردم این مذاهب را به جان هم بیاندازد و سرمایه مردم و بیت‌المال کشورهای مسلمان را غارت کند.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری این مسئله را خوب مدیریت کردند و توطئه آمریکا در این مورد خنثی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث روی مذاهب شیعه و سنی نیست، بحث مسلمان بودن است؛ هفته وحدت برای این است که به تمام بشریت اثبات کند شیعه و سنی حامی یکدیگر بوده و با هم متحد هستند.

نباید اجازه بدهیم که هیچ‌گونه راه رایزنی برای استکبار جهانی باز شود

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم که هیچ‌گونه راه رایزنی برای استکبار جهانی باز شود، یادآور شد: باید کاری کنیم که استکبار نتواند از گزینه مذاهب شیعه و سنی استفاده کرده و این امر را روزنه‌ای برای خود بداند.

خجسته با بیان اینکه مسئولان باید نحوه صحبت کردنشان، رفتارشان، عدالتشان و همه چیزشان را رعایت کنند تا منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری عملی شود، اظهار کرد: هم‌اکنون این اتحاد بین ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن و کشورهای دیگر حاصل شده است.

وی در ادامه گفت: بعضی از کشورهای اروپایی به این مسئله گرایش پیدا کرده‌اند که اتحاد بین مذاهب را آسیب بزنند اما نتوانسته‌اند این اتحاد را از بین ببرند و دشمن از این مسئله بسیار عصبانی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیپلماسی ایران باید با قدرت‌مندتر از آن چیزی که هست، در زمینه جنایات آل سعود برخورد کند.

وی افزود: از جنایات آل سعود این است که با کشورهایی که دوست ایران هستند رایزنی می‌کند؛ باید کاری کرد که آل سعود تنها بماند.

آمریکا در عربستان سیاست‌گذاری کرده است تا خاصیت مذهبی بودن مردم را از بین ببرد

خجسته تصریح کرد: انتظار ما این است ارتباط دیپلماسی که از وظایف وزیر امور خارجه است، قوی‌تر و اثرگذارتر روی این مسئله باشد تا عربستان در انزوا قرار بگیرد.

وی با اشاره به جنایت آل‌سعود در مورد قتل خاشقجی نیز یادآور شد: سران عربستان سعودی هیچ اعتقادی به دین اسلام، خدا، رسول خدا و حرمین شریفین ندارند؛ در عربستان فجایع بزرگی همچون بی بند و باری و مسائل دیگر در حال رخ دادن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا در عربستان سیاست‌گذاری کرده است تا خاصیت مذهبی بودن مردم را از بین ببرد.

وی در پایان با بیان اینکه سران عربستان افراد غارتگر، خوش‌گذران و منفعت‌طلبی هستند، یادآور شد: آنها خون ملت را ریخته‌اند و نمونه بارز این مسئله تجاوز به یمن است.

انتهای پیام/ر

 

برچسب‌ها:

نظر شما