شناسهٔ خبر: 29509930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین:

مسابقه فیلم و انیمیشن دانش آموزی مدیریت بحران برگزار می شود

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای نخستین بار در استان قزوین، مسابقه ساخت فیلم و انیمیشن در حوزه مدیریت بحران ویژه دانش آموزان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری، با برنامه ریزی های انجام گرفته، برای نخستین بار در سطح استان، مسابقه بزرگ  انیمیشن و فیلم کوتاه دانش آموزی با محوریت مدیریت بحران در زلزله برگزار می شود.

وی ادامه داد: جوایز نفیسی نیز برای برندگان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اجرای چنین برنامه های فرهنگی، بتوان گام موثری در راستای  ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در جامعه برداشت.

این مقام مسئول همچنین گفت: همه ساله در هفته اول آذرماه، زنگ ایمنی مدارس، در سراسر کشور ودر سطوح مختلف تحصیلی به صدا در می آید.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که با مشارکت وزارت آموزش وپرورش، سازمان هلال احمر، علوم پزشکی، آتش نشانی، صدا و سیما و... و با نظارت و هماهنگی سازمان مدیریت بحران  کشور انجام می شود، آموزش اصول پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق و مهارتهای اولیه امداد و نجات  در هنگام بروز زمین لرزه، در سطح مدارس است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با اجرای این طرح، آموزشهای ضروری و کلیدی توسط دانش آموزان، به اعضای خانواده منتقل شده و موجب ارتقا سطح دانش عمومی پیرامون مباحث ایمنی و مقابله با زلزله در جامعه می شود.

 

نظر شما