شناسهٔ خبر: 29509434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس جمهور:

پيامبر اکرم (ص) تحول بسيار بزرگي در جهان به وجود آورد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور گفت: پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) تحول بسيار بزرگي در جهان به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاري آريا، آقاي روحاني در جلسه امروز هيئت دولت با گراميداشت سالروز ميلاد با سعادت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) افزود: پيامبر فخر همه انسان ها در طول تاريخ و به ويژه فخر مسلمانان جهان است.
رئيس جمهور گفت: حضرت رسول اکرم پيامبري است که از روز ولادتش تا امروز همواره زندگي و سيره اش و پيام و ارزش هاي متعالي که براي جامعه آورد خير و برکت و رحمت بود.
آقاي روحاني با اشاره به اينکه پيامبر انقلاب اساسي در ارزش هاي آن زمان به وجود آورد افزود: رسول گرامي اسلام جامعه را از جهل و جاهليت به رحمت و هدايت و تمدن واقعي هدايت کرد.
رئيس جمهور گفت: اساس فخر و افتخار و ارزش در آن زمان اين بود که اين فرد به کدام قبيله نسبت دارد و اينکه اين فرد چه مقدار دانش دارد و چه کمک هايي مي تواند به جامعه بکند مطرح نبود.
آقاي روحاني با بيان اينکه در آن زمان زنان يعني نيمي از جامعه کاملا از گردونه خارج بودند به زنده به گور کردن دختران در آن زمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر زنان، نوجوانان و جوانان هم به عنوان جاهل و کساني که ارزش ندارند و بايد اطاعت فرمان کنند شناخته مي شدند اما پيامبر آمد و اعلام کرد بعد از 7 سالگي با فرزندانتان مشورت کنيد.
وي اضافه کرد: در آن زمان غارت نه تنها بد نبود بلکه يکي از افتخاراتي بود که قبيله اي مي توانست برود و قبيله اي ديگري را سرکوب، اموال و شترانش را غارت کند و چادرهايش را آتش بزند.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه پيامبر تحول بسيار بزرگي در جهان به وجود آورد گفت: در آن زمان داشتن علم و حتي نظافت افتخار نبود اما پيامبر براي انسانيت و براي هدايت بشريت و همه مردم آمد.

نظر شما