شناسهٔ خبر: 29501450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در زنجان عنوان شد:

۳۰۰۰ دستگاه دیالیز در کشور نیاز داریم

زنجان-مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با بیان اینکه در کشور به سه هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، گفت: دستور تهیه سه هزار و ۶۰ دستگاه دیالیز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش آرمان شامگاه سه شنبه در آئین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز دیالیز غرب کشور در استان زنجان، افزود: دیابت و فشارخون بالا عامل اصلی نارسایی کلیوی است.

وی اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بیماران دیالیزی در کشور هزینه می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با بیان اینکه در کشور به بیش از سه هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت دستور تهیه سه هزار و ۶۰ دستگاه دیالیز و بازسازی دستگاه‌های دیالیز را صادر کرده است.

آرمان تأکید کرد: متأسفانه علت بیش از ۷۰ درصد بیماری‌های کلیه ناشی از دیابت و فشارخون است و باید پیشگیری در اولویت قرار بگیرد.

وی  بابیان اینکه توجه به ورزش باعث پیشگیری از بیماری می‌شود، افزود: باید ورزش در  جامعه تقویت شود چراکه توجه به این امر مهم باعث کاهش بیماری و کم شدن هزینه‌های تحمیل‌شده می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور ابراز کرد: خوشبختانه ورود خیرین به انجمن حمایت از بیماران دیالیزی در کشور بسیار خوب بوده و قابل قدردانی است.

نظر شما