شناسهٔ خبر: 29500051 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

کارگاه آموزشی توانمند سازی بانوان به کمک فناوری اطلاعات بر گزار شد

فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری برای کمک به ارائه فرصت‌های جدید دیجیتال، به منظور کاهش شکاف جنسیتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز؛ ارتقای دانش و آگاهی زنان در استفاده از فناوری ‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی به عنوان رکن اصلی خانواده ، از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است که با حضور و استقبال خوب بانوان شاغل در سازمان ها و ادارات شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ، سه شنبه 29 آبان در فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزارشد.

فروغ شفیقی رئیس اداره نظارت بر برنامه های رادیویی و مسئول امور بانوان اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان البرز گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در رفع محدودیت‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی دارد. برای مثال افزایش ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در روستاهای استان می‌تواند سطح دانش افراد را افزایش دهد و توسعه کسب و کارها را در پی داشته باشد.

شفیقی ادامه داد: یکی از کاربردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشتغالزایی بالا برای بانوان است. این صنعت می‌تواند زیرساخت خوبی برای رشد بانوان باشد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک فرصت برای زنان در شهر و روستا است، گفت: آی‌تی و آی‌سی‌تی زیرساختی هستند تا زنان روستایی و شهری به صورت مستقیم و بدون دخالت دلال محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین استفاده از ظرفیت این حوزه باعث رونق بخشی گردشگری می‌شود.

فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری برای کمک به ارائه فرصت‌های جدید دیجیتال، به منظور کاهش شکاف جنسیتی در دسترسی به خدمات پزشکی و آموزشی و سایر امکانات، به دورافتاده‌ترین نقاط می‌باشد و در ایجاد فرصت برای اقشار مختلف مردم به ویژه افراد آسیب‌پذیر و ناتوان، نقش به‌سزایی داشته و در عین حال چارچوب توسعه مستمر بلندمدت را تشکیل می‌دهد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین کارگاههایي برای بانوان گفت: بدون شک شفاف سازی، شناخت و آگاهی بیشتر بانوان از فضای مجازی و معایب و مزایای آن بسیار حائز اهمیت است.

پالیز گیر با اشاره به نقش استار تاپ ها و فعالیت های مجازی خواستار آموزش و بهره بر داری بیشتر از این حوزه در بخش اشتغال شد .

وی درخصوص نقش زنان درجامعه وخانواده و اشتغال پایدار و اهمیت اقتصاد مقاومتی وتوانمندسازی زنان گفت ، باتوسعه و استفاده صحیح از طریق فناوری درخصوص فضای مجازی می توان رویکرد بهتری را برای اقتصاد خانواده فراهم کرد.

پالیز گیر ، با اشاره به این که امروزه به سبب وجود فضای مجازی ،ارتباطات رو در رو بسیار کاهش پیدا کرده است ، افزود: باید نقاط قوت استفاده از فضای مجازی را شناسایی و درصدد کم کردن معایب آن برای خانواده ها باشیم.

مدرسین این دوره دو بانوی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات  یکی معصومه سادات میرکاظمی کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه های کامپیوتر و دیگری شیرین ایرانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع بودند.

 

نظر شما