شناسهٔ خبر: 29498132 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

حضور سینمای ایران در دو جشنواره الف جهانی

جشنواره فیلم‌ شب‌های سیاه تالین در کشور استونی و جشنواره فیلم گوا در هند میزبان چند فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف هستند.
به گزارش ایسنا،‌ بیست و دومین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین که یکی از پانزده جشنواره رده الف جهانی است (١٦ نوامبر تا ٢ دسامبر -٢٥ آبان تا ١١ آذر) در کشور استونی در حال برگزاری است و فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور دارد. همچنین طبق اعلام سینه ایران، فیلم «کژال» ساخته نیما صالح یار در بخش مسابقه فیلم‌های اول، «ایرو» (اینجا) ساخته سید هادی محقق در بخش رقابتی «شورش با دلیل»، «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی و محصول اسپانیا/فرانسه/ایتالیا در بخش پانوراما، «آتش پاره ها» به کارگردانی جاسمین مظفری و محصول کانادا در بخش فروم و چهار فیلم کوتاه «نقش» از فرنوش صمدی، «تاول» ساخته مرتضی شمس، «شب تولد» از امید شمس و «یک چشم به هم زدن» به کارگردانی کیانا نقشینه و محصول آلمان در این رویداد به نمایش در خواهند آمد. همچنین چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم هند در گوا که همچون «تالین» در زمره جشنواره‌های الف جهانی است از ٢٠ تا ٢٨ نوامبر (٢٩ آبان تا ٥ آذر) در کشور هند برگزار می‌شود و در این دوره میزبان ٢١٢ فیلم از ٦٨ کشور است. در بخش مسابقه بین المللی این رویداد ١٥ فیلم حضور داشته که فیلم سینمایی «ایرو» (اینجا) ساخته سید هادی محقق، سینمای ایران را در این بخش نمایندگی می کند. «٣ رخ» ساخته جعفر پناهی در بخش شهر فرنگ، فیلم «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت در اولین حضور بین المللی خود در بخش چشم انداز جهان و «مرز» ساخته علی عباسی و محصول سوئد و دانمارک در بخش رقابتی مدال گاندی به نمایش در خواهند آمد.

حسین مهری با «کروکودیل» به سینماها می‌آید

حسین مهری بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی قبل سریال تلویزیونی «حوالی پاییز» را روی آنتن شبکه سه سیما داشت، این روزها مشغول بازی در تازه‌ترین اثر محمدحسین مهدویان است. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول کار در پروژه «ماجرای نیمروز 2» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هستم که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود، یک فیلم دیگر نیز دارم که اگر پذیرفته شود در جشنواره رونمایی خواهد شد و فیلم سینمایی «کروکودیل « به کارگردانی مسعود تکاور را دارم که تا حدود یک ماه آینده به روی پرده سینماها می‌رود.  
مهری ادامه داد: «کروکودیل» یک فیلم معمولی است و مخاطب آن را دوست خواهد داشت. این کار بیشتر برای جوانان است و درباره اعتیاد که قابل قبول برای مردم خواهد بود.  بازیگر «ماجرای نیمروز « در پاسخ به این سوال که تولید آثار کمدی در سینما تا چه اندازه بر روی کار بازیگران تاثیرگذاشته است، بیان کرد: خیلی نمی‌شود گفت تاثیرگذاشته است. کسانی که ملودرام کار می‌کنند پیشنهادهای خود را دارند و در دوره‌های مختلف بنا براقتضا فیلم‌های مختلف مورد توجه واقع می‌شوند. به طور نمونه 25 سال پیش فیلم‌های اکشن خاص جامعه بودند و امروز فیلم‌های دیگر؛ مهم این است که مخاطب چه اثری را می‌پسندد و از آن استقبال می‌کند. در دنیا نیز فیلم کمدی جایگاه خود را همواره داشته است و مردم این ژانر را دوست دارند.

«دارم اینجا تجزیه می‌شم» در دیوار چهارم

نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» نوشته بهاءالدین مرشدی به کارگردانی احسان گرایلی و تهیه‌کنندگی بهاءالدین مرشدی در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. به گزارش ایلنا، نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» نوشته بهاءالدین مرشدی به کارگردانی احسان گرایلی و تهیه‌کنندگی بهاالدین مرشدی از اول آذر در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود. شکوفه داودی و بهاءالدین مرشدی دو بازیگر این اثر نمایشی هستند، همچنین در خلاصه داستان چنین آمده است: «بلعیده شدن زنی توسط همسرش»  
نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌‌شم» به نویسندگی بهاءالدین مرشدی به کارگردانی احسان گرایلی از اول آذر ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اثر را در سامانه تیک ۸ تهیه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما